کد خبر: ۱۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴ 06 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فارس،مالک ولیزاده فرمانده انتظامی در گفت‌وگوی خبری گفت :نیروی انتظامی ارومیه در پی افزایش سرقت در این شهرستان،تمام تلاش خود را برای متوقف کردن و کاهش آن بکار بست.که حاصل این تلاش،کاهش سرقت در شهرستان میباشد.

وی به کاهش هفت درصدی سرقت‌های به وقوع پیوسته در ارومیه اشاره کرد و از افزایش چهار درصدی کشفیات سرقت‌های به وقوع پیوسته در این شهرستان خبر داد.

ولیزاده با بیان اینکه 60 درصد از سرقت‌های استان در شهرستان ارومیه رخ می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهرستان ارومیه نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر بوده و بیشتر مردم شهرستان‌های آذربایجان غربی به مرکز استان مهاجرت می‌کنند این امر سبب افزایش سرقت‌های رخ داده این شهرستان شده است.

فرمانده انتظامی ارومیه، 26 درصد از سرقت‌های ارومیه را مربوط به داخل خودروها و همچنین قطعات خودروها عنوان کرد و افزود: 7.4 درصد از سرقت‌های ارومیه مربوط به خودروها است.

ولیزاده با بیان اینکه 12 درصد از سرقت‌ها رخ داده در ارومیه مربوط به کش‌روزنی است، به مغازه‌داران توصیه کرد تا اجناس خود را در پیاده‌روها در معرض دید عموم قرار نداده زیرا که این موضوع سبب عدم نظارت مستقیم مغازه‌داران به اجناس خویش شده و موجب افزایش کش‌روزنی می‌شود.

فرمانده انتظامی ارومیه با بیان اینکه 68 درصد از سارقان ارومیه معتاد هستند، خاطرنشان کرد: 63 درصد از این سارقان تکرار جرم داشته و این موضوع نشان‌دهنده عدم بازدارنده بودن زندانی کردن آنان است.

وی از بیکاری 68 درصدی سارقان ارومیه خبر داد و گفت: 32 درصد از سارقان ارومیه دارای شغل کاذب یا اشتغال کم‌درآمد و ناپایدار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار