کد خبر: ۱۱۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 12 October 2015

رییس و مدیران سازمان بازرسی استان ایلام امروز 19 . 7. 1394 در سالروز تشکیل سازمان بازرسی از ایسنا ایلام بازدید و عملکرد و وظایف این سازمان را تشریح کردند.

«عیسی هواسی» رئیس سازمان بازرسی استان به همراه مدیران با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، با تبریک فرارسیدن سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار کرد: سازمان بازرسی بنا بر اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد و دو وظیفه مهم نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور بر عهده دارد که همه دستگاه‌های اجرای و غیردولتی عمومی و مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها، نظام پزشکی، نظام‌مهندسی و سایر بخش های خصوصی که دولت به آنها نظارت یا کمک می‌کند  را شامل می‌شود

تخلف و وقوع جرم هزینه اجتماعی در پی دارد

وی بابیان اینکه سیاست این سازمان بر پیشگیری از وقوع تخلف و جرم است و بازرسی معمولاً در بعد نظارت بعد از اقدامات دستگاه‌های صورت ورود می‌کند افزود: نظارت یک امر بسیار کارآمد برای پیشبرد درست و قانونی امور است که همه دستگاه باید به این مهم توجه جدی کنند.

هواسی با تأکید بر اینکه تخلف و وقوع جرم هزینه اجتماعی در پی دارد خاطرنشان کرد: استان ایلام یکی از استان‌های پاک کشور درزمینهٔ تخلفات اداری است و مشکل جدی در حوزه فساد به‌صورت سازمان‌یافته نداریم اما گاهی اوقات تخلفاتی صورت می‌گیرد که به دلیل جهل به قانون و عدم اطلاع کافی از قوانین است.

رئیس سازمان بازرسی استان ادامه داد:  از ابتدای سال 93 تا کنون  70 بازرسی برنامه‌ای، 190 بازرسی موردی از دستگاه ها اجرایی انجام شده که در این خصوص تعداد 355 پیشنهاد و 270 توصیه و تذکر به دستگاه‌ها اجرایی استان توسط بازرسی استان صورت گرفته است و بیش از 80 درصد این پیشنهادات اجرایی شده است.

واصل شدن 1344 شکایت شهروندان از طریق سامانه سازمان بازرسی

وی با اشاره به اینکه  دردر این بازه زمانی یک هزار و 344 شکایت از طریق سامانه به این دستگاه واصل‌شده است خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به شکایت نیاز به مراجعه حضوری نیست و شهروندان با دسترسی به اینترنت می‌توانند از طریق سامانه این سازمان شکات خود را از دستگاه مربوطه انجام می‌دهد و توسط این دستگاه رسیدگی می‌شود.

رسیدگی به شکایت کمتر از 5 دقیقه

هواسی بابیان اینکه حداقل 5 دقیقه و حداکثر 4 ساعت شکایت فرد موردنظر به دستگاه مربوطه ارسال می‌شود بیان کرد: دستگاه موظف است ظرف 2 هفته فرایند رسیدگی را فراهم کند و جواب شکایت شخص را بدهد.

رئیس سازمان بازرسی استان در خصوص نظارت بر معاملات دولتی در این بازه زمانی 179 مناقصه، 29 مناقصه محدودیت، 116 مزایده را از دیگر عملکرد این دستگاه در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: از تعداد این مجموع، 128 فقره از معاملات دولتی به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی لغو و تجدید شده است.

وی اضافه کرد: ارزش معاملات مذکور را بیش از 6941 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ 33 میلیارد ریال آن با ورود سازمان بازرسی و عدم رعایت تشریفات قانونی لغو  صورت گرفته است.

هواسی ادامه داد: دبیرخانه شورای نظارتی استان در این دستگاه تشکیل‌شده است و تاکنون 10 جلسه با حضور همه مسئولان مربوطه استان صورت گرفته است. 

تقویت نظارت‌های همگانی

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام با تأکید بر اینکه تقویت نظارت همگانی در دستور کار بوده به‌طوری از ظرفیت‌های مردمی برای نظارت بیشتر بر امور اجرایی استان بیشتر استفاده شود چراکه مردم به‌عنوان بهترین ناظرین می‌توانند کمک‌کار این سازمان باشند تصریح کرد:شبکه بازرسان افتخاری وجود  دارد و 120 نفر عضو این سازمان هستند و مطبوعات می‌توانن با عضویت در این شبکه یاریگر سازمان باشند.

وی گفت:  پرسنل بازرسی استان  همه دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا هستند و متخصص در حوزه های مالی، حقوقی، عمران، کشاورزی و فرهنگی و ...  هستند.

بانک‌ها در راستای وصول معوقات عزم جدی داشته باشند

وی بیان کرد: از بانک‌ها و دستگاه‌ها خواستار در راستای وصول معوقات عزم جدی داشته باشند تا چرخه سرمایه‌گذاری در استان کم نشود.

وی قوانین رفع موانع تولید را دریچه بسیار مهمی برای چرخاندن چرخ تولید دانست و گفت: اگر دستگاه‌ها به این قانون عمل کنند خیلی از مشکلات موانع تولید رفع می‌شود و خیلی از واحدهای تولید به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه دچار مشکلات شده‌اند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار