نماینده مردم ایلام در مجلس خبر داد؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از اخذ موافقت برای پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات ۱۵ ساله مردم روستاهای پایین دست سد سیمره از توابع منطقه عرب رودبار شهرستان سیروان از هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 09 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  علی اکبر بسطامی در گفت و گویی اظهار داشت: مردم روستاهای پایین دست سد سیمره بدلیل لزوم تملک اراضی، مستحدثات و منازل مسکونی روستاهای چم روته، داربلوط، چم جنگل، ظهیری، ورگچ و سیرکان از توابع شهرستان سیروان در استان ایلام به علت ساخت و آبگیری سد و نیروگاه سیمره بعد از ۱۵ سال هنوز موفق به دریافت خسارات نشده‌اند.

وی افزود: در دیدارهای اخیر در فروردین ماه سال جاری با وزیر نیرو، دستورات لازم از سوی محرابیان صادر و نهایتا در جلسه روز شنبه نوزدهم فروردین ماه با شیبانی مدیرعامل آب وزارت نیرو، مجوز پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات این روستاها از محل اعتبارات نقد و اوراق ۱۴۰۱ در هفته آینده صادر شد.

نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور میدانی، جلسات متعدد و دیدارهای مختلف با مسئولان ارشد کشوری جهت پیگیری مشکلات عرب رودبار یادآور شد: رودخانه بزرگ سیمره به منشا خیر و آبادانی برای سایر استان‌ها تبدیل شده ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین‌های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است که باید هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.

بسطامی تاکید کرد: پیگیری مشکلات عرب رودبار در سفر رییس جهمور به ایلام، طرح موضوع در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، دیدار با معاون رییس جمهور و رییس برنامه و بودجه کشور، حضور در نشست بررسی و تعیین تکلیف تملک اراضی کشاورزی، باغات و منازل روستاهای منطقه عرب رودبار از جمله پیگیری‌های متعدد جهت حل مشکلات مردم این مناطق بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار