مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی گفت: مهر امسال جشن برچیدن مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز در استان گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 07 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، فرهاد فرهودی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه هشترود با بیان اینکه هدف اول و اصلی دولت برچیدن مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز است، اظهار کرد: سال آینده هم مدارس کانکسی ضمیمه‌ای بالای ۱۰ دانش‌آموز در اولویت خواهد بود.

وی گفت: مهر امسال ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز در استان برچیده و جشن گرفته خواهد شد.

فرهودی از اختصاص ۸۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، تجهیز و تکمیل مدارس نیمه تمام از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: اکنون ۲۶۵ پروژه با هزار و ۲۲۹ کلاس درس در استان در دست اجراست که ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است.

وی گفت: ۱۰ درصد بودجه استان‌ها به آموزش و پرورش داده می شود اما متاسفانه این رقم در استان ما ۷ درصد است و ۳ در صد مابقی به سایر دستگاه‌ها داده می‌شود و اکنون ۳۸۰ پروژه ناتمام در استان وجود دارد که پیمانکار ندارند. 

فرهودی گفت: سرانه دانش آموزی در کشور ۵.۲۲ است که این رقم در استان ۵.۱۷ است.

در این جلسه  به دانش آموزان ممتاز هشترودی که از تهیه وسایل تحصیلی هوشمند بهره‌مند نبودند تبلت دانش آموزی اهدا شد تا دانش‌آموزی به دلیل نیاز مالی از امکانات آموزشی بی‌بهره نماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :