استاندار فارس اظهار داشت: بخش خصوصی نیز آمادگی سرمایه گذاری در حوزه صنایع دریایی را دارد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 25 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد هادی ایمانیه در جریان بازدید از صنایع دریایی شهید صفایی در شیراز افزود: احداث شهرک صنعتی صنایع دریایی در مسیر اعتماد به دانش و انگیزه جوانان کشور انجام می شود که در نهایت به ایستادگی و استقلال کشور در این حوزه منجر خواهد شد.

او ادامه داد: اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در کشور و در تمام عرصه‌ها حاکی از نوآوری، خلاقیت، ابتکار، انگیزه، زحمت، خودباوری و خودکفایی است.

وی، با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه فراوان در مجموعه صنایع دریایی شهید صفایی، از مسئولان دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه صنعتی و دانشگاه شیراز خواست که ایجاد رشته‌های مرتبط با صنایعی که در استان و شهر شیراز وجود دارد را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار فارس، بر لزوم همفکری و همکاری جهت راه‌اندازی رشته های تحصیلی نیز تاکید کرد و گفت: برخی اوقات یک صنعت و هدف، در بین دو یا چند رشته قرار می گیرد که می‌توان برای آنها نیز رشته‌های ترکیبی ایجاد کرد.

ایمانیه، از دانشگاه ها خواست که در عرصه راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی و تاسیس پژوهشکده‌ها پیشگام شوند و مدیریت استان نیز در این زمینه حمایت و همکاری خواهد کرد.

وی افزود: وزارت نفت، وزارت کشور، امور بنادر و سایر دستگاه‌های مرتبط با این حوزه باید با تشکیل جلسه، ضمن بررسی نیازهای کشور، زمینه‌ی تحقق خواسته ها را فراهم کنند.

استاندار فارس اظهار داشت: بخش خصوصی نیز آمادگی سرمایه گذاری در حوزه صنایع دریایی را دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار