سردار میرزایی از کشف 42 هزار و 33 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در بازرسی از انبار متعلق به متهم خبر داد
کد خبر: ۱۰۹۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 22 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 03/12/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
دستگیری محتکر میلیاردی لوازم آرایشی
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری محتکر و قاچاقچی لوازم آرایشی و کشف 42 هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزشی بالغ بر 30 میلیارد ریال در شهرستان نکا خبر داد.
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران اداره اطلاعات و عمليات پليس امنيت اقتصادي استان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از محتکران انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در شهرستان نکا شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری کارشناسان دانشگاه علوم پزشکي و بهداشت استان و شهرستان نکا از انبار متعلق به متهم که اقدام به قاچاق، دپو، احتکار و فروش انواع لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي در آن شهرستان می کرد بازدید کردند.
سردار میرزایی از کشف 42 هزار و 33 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در بازرسی از انبار متعلق به متهم خبر داد و اظهار داشت: ارزش کالاهای کشف شده در این عملیات برابر نظر کارشناسان بالغ بر 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ضمن پلمب محل مورد نظر، کالاهای کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و متهم نیز پس از دستگیری به مرجع قضائی معرفی شد.
این مقام انتظامی با اشاره به این که کالای قاچاق معمولا از استاندارد لازم برخوردار نبوده و تهدیدی برای سلامت مردم به شمار می روند، هرگونه قاچاق و احتکار دارو را اخلال در نظام سلامت جامعه برشمرد و گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، رشدتجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه ،و از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه مشکلات اقتصادی و یا شناسایی محتکران و قاچاقچیان کالاها و از جمله کالاهای سلامت محور، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------
اجرای بیست و چهارمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر در مازندران
سرهنگ سیدموسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 19میلیارد و 20 میلیون ریالی کالای قاچاق و سرقتی در اجرای بیست و چهارمین مرحله طرح عملیاتی ظفر در 5 شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدموسی حسینی با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی بیست و چهارمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری 72 تیم عملیاتی و بطور همزمان در شهرستان های قائمشهر، رامسر، نوشهر، بهشهر و جویبار به اجرا در آمد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 48 قاچاقچی و عامل افیونی دستگیر و در مجموع 5 کیلو و 430 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 43 سارق و مالخر مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی مجموعا به ارزشی بالغ بر 15 میلیارد و 700 میلیون ریال از مخفیگاه های این سارقان کشف شد.
حسینی به کشف 12 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و 10 هزار و 430 عدد انواع مواد محترقه در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 12 خودرو و 6 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح توقیف شد.
وی همچنین از دستگیری 95 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا 4 تن چوب جنگلی و مقادیر قابل توجهی کالای خارجی جمعا به ارزشی بالغ بر 3 میلیارد و 320 میلیون ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.
حسینی از اخطار پلمب به 43 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح ناظر در این عملیات نیز خبر داد و اذعان داشت: 10 واحد صنفی پلمب و متصدیان آن به مرجع قضائی معرفی شدند .
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری 9 مخل نظم و امیت عمومی و کشف 8 قبضه قمه و آلات شرارت از این افراد در این عملیات، از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
------------------------------
تشدید برخورد با سارقان در ایام پایانی سال
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح استقبال از بهار و تشدید برخورد با سارقان در ایام پایانی سال به منظور افزایش احساس امنیت در بین شهروندان خبرداد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"سید محسن جعفری" در این خصوص اظهار داشت : به منظور بهره گیری از توان و امکانات موجود در تأمین نظم و امنیت و ناامن نمودن محيط براي مجرمين در ایام پایانی سال طرح استقبال از بهار در تمامی شهرستان های استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در این طرح گسترده با افزايش تیم های گشت خودرویی و پیاده در صدد پیشگیری و کنترل وقوع سرقت ها و برقراری نظم و امنیت در مراکز تجاری و خرید ، بازارها ، طلافروشي ها ، خیابان ها و اماکن پرتردد،تفرجگاه ها و ... هستیم .
سرهنگ جعفری افزود :از ابتدای اجرای طرح ماموران انتظامي یگان امداد ، کلانتری و پاسگاه های سطح استان موفق به کشف 355 فقره سرقت و دستگیری 392 سارق در سطح استان شدند .
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان اظهار کرد: اگرچه تلاش ها برای ارتقا سطح امنیت شهروندان و مقابله جدی و همه جانبه با مجرمان به طور مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد اما نقش مشارکت مردمی در تقلیل زمینه های وقوع جرم را نبایستی نادیده گرفت .
------------------------------
دستگیری 14 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بابل
سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری 14 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: این طرح با هدف افزایش آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان بابل به اجرا در آمد.
وی با اشاره به دستگیری 14 سارق منازل، اماکن دولتی و خصوصی، معابر، کابل برق، قطعات داخل خودرو و موتورسیکلت در این طرح ، بیان داشت یک دستگاه خودرو در اجرای این طرح نیز کشف گردید.
به گفته سرهنگ شالیکار 2 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی، 8 خرده فروش مواد مخدر و 6 معتاد متجاهر در اجرای این عملیات شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.
------------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای منزل در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری 4 سارق منزل با 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پاسگاه گزنک 4 سارق حرفه ای که درحوزه بخش لاریجان اقدام به سرقت های متعدد می نمودندرا شناسایی نمودند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر قابل توجهی لوازم سرقتی منزل کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ داداش تبار با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------
کشف 2 تن و نیم ذرت سرقتی در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 2 سارق سابقه دار و اعتراف به 5 فقره سرقت از اماکن خصوصی و کشف 2 تن و نیم ذرت در امیرآباد آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی" در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه امیرآباد بهشهر قرار گرفت.
وي افزود: با تلاش های بي وقفه ماموران و اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، 2 سارق سابقه دار شناسایی و با هماهنگی قضائی، در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهربا اشاره به کشف 2 تن و نیم ذرت در اجرای ماموریت ، تصریح کرد: متهمان در اظهارات خود به 5 فقره سرقت اماكن خصوصي اعتراف كردند كه در اين رابطه پرونده تشكيل و به مرجع قضايي معرفي شدند.
در پایان سرهنگ عنایتی از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً از طریق تلفن 110به اطلاع پلیس برسانند.
------------------------------
دستگیری سارقان قطعات و محتویات داخل خودرو در"قائم شهر"
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگیری 2 سارق قطعات و محتویات داخل خودرو و کشف 11 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ"مهدی خادمی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان ماموران این فرماندهی با بررسي هاي ميداني و انجام اقدامات اطلاعاتی دو سارق سابقه دار را شناسایی کردند.
وی افزود: در ادامه ماموران با هماهنگی قضائی این دو نفر را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه این متهمان تعدادی وسایل خودرو از قبیل ضبط و پخش، فلش مموری، مقدار زیادی سیم سرقتی را کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر بیان داشت: این سارقان که دارای سابقه هم بودند در مواجهه با شواهد و مدارک پليس به 11 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
------------------------------
دستگیری سارق سیم و کابل برق حین سرقت درنکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق سیم و کابل برق با 12 فقره سرقت و در حين ارتکاب به سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت سيم برق و کابل مخابراتی در سطح شهرستان ، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، اکیپ گشت انتظامی کلانتری11 در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی سارق را در حال سرقت کابل‌ برق مشاهده و در اقدامی غافلگیر کننده وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: سارق در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12فقره سرقت کابل برق با همدستی همسر خود اعتراف کرد.
سرهنگ عزیزی از کشف سیم و کابل برق سرقتی از متهمان خبر داد و اظهار داشت: این سارق حرفه ای و همدست وی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
عزیزی در خاتمه پيشگيري از سرقت‌، ايجاد ناامني رواني براي مجرمان و سارقان در مناطق جرم‌خيز و تقويت احساس امنيت مطلوب در سطح جامعه را از مهمترین اولویت‌‎های مجموعه انتظامي قلمداد کرد و ازمردم خواست: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسي 110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار