مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: هرگونه فعالیت اتباع خارجی در مشاغل مربوط به اغذیه و خوراکی در این استان ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 21 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:محمد علی خادم الرسول با بیان اینکه بر این اساس، هرگونه بکارگیری اتباع خارجی به عنوان کارگر در مراکز عرضه غذا و نوشیدنی به ویژه در رستوران‌ها ممنوع است افزود: با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: برخی از کارفرمایان سودجو برای فرار از پرداخت حق بیمه و به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی، اتباع غیر مجاز را به خدمت می‌گیرند که این اقدام موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای جویندگان کار و نیرو‌های کار داخلی و دیگر پناهندگان مجاز به اقامت و کار می‌شوند و از این طریق فعالیت‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
خادم الرسول افزود: بر اساس ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، چنانچه کارفرمایان از اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا افرادی که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده بکار گیرند یا اتباع خارجی را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آن‌ها قید شده بپذیرند، تخلف کرده و مشمول جریمه تا پنج برابر حداقل دستمزد روزانه برای هر روز اشتغال تبعه غیر مجاز شده و در صورت ادامه تخلف واحد صنفی توسط پلیس اماکن پلمب خواهد شد.
وی گفت: به منظور شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در شهرستان شیراز، گشت مشترکی با حضور دانشگاه علوم پزشکی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصناف و همراهی اداره کل امور اتباع خارجی استانداری فارس فعالیت دارد.
او اضافه کرد: این گشت بازرسی به شکل روزانه بر اساس گزارش‌های واصله، به شکل سرزده اقدام به بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی می‌کند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: هفته گذشته و در جریان یکی از این بازدیدها، یک واحد صنفی غذا خوری واقع در خیابان دوران که از تبعه غیرمجاز استفاده کرده بود بر اساس حجم قضایی به جریمه نقدی و سردخانه آن نیز به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و استفاده از مواد فاسد و تاریخ گذشته، از سوی بازرسین مرکز بهداشت پلمب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار