مدیرکل نوسازی مدارس استان قم از چالش عدم تعیین فرآیند قانونی تملک زمین برای ایجاد فضاهای جدید آموزشی سخن گفت و تصریح کرد: خوشبختانه بیشتر فعالیت های اداره کل نوسازی استان قم در سال های اخیر در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 21 February 2023

به گزارش تابناک قم، احمدرضا اجتهادی امروز در دیدار با فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل متبوع خود در یک سال اخیر بیان کرد: یکی از اهداف این دیدارها، بررسی ظرفیت های مشترک در ارائه خدمت بیشتر به مردم است.

وی سپس به برخی چالش های فراروی اداره کل نوسازی استان توجه اد و گفت: کمبود فضای آموزشی نسبت به میانگین کشوری بویژه با توجه به رشد بیشتر جمعیت قم نسبت به میانگین کشوری و همچنین عدم تعیین فرآیند قانونی برای تملک زمین آموزشی یکی از مهم ترین چالش های موجود است.

مدیرکل نوسازی استان قم در این باره افزود: البته باید توجه داشت که مهاجرپذیری قم و جمعیت زیاد دانش آموزان اتباع در استان نسبت به میانگین کشوری، یکی دیگر از چالش های عمده این اداره کل است.

اجتهادی ادامه داد: آمار بیانگر آن است که برای جبران کمبودهای گذشته و همچنین برای تأمین کلاس درس مورد نیاز دانش آموزان جدید و آمادگی ورود به سال تحصیلی، هر سال به 50 مدرسه جدید در استان نیاز داریم که البته اعتبارات سالانه و کمک های خیرین، پاسخگوی این نیاز نیست.

وی درباره مشارکت خیرین در اجرای پروژه های اداره کل نوسازی استان نیز گفت: درصد مشارکت خیرین از اعتبار لازم حدود 35 درصد است و کمک های این عزیزان در 70 درصد پروژه ها استفاده می شود.

مدیرکل نوسازی استان قم خاطر نشان کرد: خوشبختانه عمده فعالیت های این اداره کل در سال های اخیر در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان متمرکز بوده؛ ضمن آن که در یک سال گذشته و علیرغم کمبود اعتبارات، رشد مطلوبی برای تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی استان و از جمله برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی شاهد بوده ایم؛ تا آن جا که از دهه فجر سال 1400 تا دهه فجر سال 1401 و نسبت به مدت مشابه قبلی، رشد سه و نیم برابری در این زمینه مشاهده می شود.

همچنین در این دیدار، سردار موحد نیز در سخنانی، یکی از وظایف بسیج سازندگی بعنوان یکی از زیرمجموعه سپاه پاسداران را محرومیت زدایی و تلاش در توسعه فعالیت های فرهنگی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر توانمندی های فنی مهندسی بسیج سازندگی نیز بسیار خوب و قابل اتکاست.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل یک نشست و کارگروه تخصصی را برای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و مشترک اداره کل نوسازی مدارس و سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) مطرح کرد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) سپس خاطر نشان کرد: یکی دیگر از پیشنهادها برای تحقق هم افزایی این دو مجموعه، تعریف یک فعالیت مشترک سه جانبه با بسیج مدارس برای انجام دوره آموزشی فنی، تعمیر و نگهداری پنل های خورشیدی در مدارس و واگذاری مسئولیت نگهداری از سیستم تأمین انرژی پنل خورشیدی به دانش آموزان همان مدرسه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار