قطار بین شهری اراک - امیرکبیر برای بهبود حمل و نقل عمومی این شهر راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ 19 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرپرست و رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهر امیرکبیر گفت: این شهر با هدف استقرار سرریز جمعیت شهرستان اراک به عنوان شهر جدید ایجاد شد و باید برای حضور مردم در این شهر جدید اقدامات تشویقی بیشتری فراهم شود.
میرزائی با بیان اینکه اکنون مشکل ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر در اولویت پیگیری است افزود: راه اندازی خط ریلی و قطار حومه‌ای اراک - امیرکبیر موضوع مهمی بود که ابعاد فنی آن پیشتر در جلسه ای بررسی شد.
او گفت: بر همین اساس، مرحله مطالعاتی و جانمایی ایستگاه قطار شهر امیرکبیر با هدف بهبود حمل و نقل عمومی برای ساکنان این شهر اجرا می شود.
وی یادآورشد: با اجرای این طرح و راه اندازی ایستگاه بین شهری در یکی از مناطق پرتردد اراک، ظرفیت حمل و نقل عمومی بین اراک – امیرکبیر تقویت خواهد شد.
وی افزود: افزایش سطح کیفی و خدمات رسانی به مردم و ساکنان شهر امیر کبیر بستری خواهد بود تا مردم برای زندگی و برگزیدن این شهر به عنوان مقصد زندگی ترغیب و تشویق شوند
شهر امیرکبیر از شهرهای تازه تأسیس ایران است که با هدف اسکان سرریز جمعیتی شهر اراک در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید.
مرحله نخست این شهر شامل تاسیسات رو بنایی و زیربنایی، مراکز انتظامی، گردشگری و مذهبی و  هزار و ۱۳۱ واحد مسکن ویلایی و ۳۳ واحد تجاری به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار