کد خبر: ۱۰۹۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 19 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نقش ویترینی برخی متولیان فرهنگی و بی برنامگی و بی تدبیری در رسیدگی و تبیین امورات فرهنگی تاسف بار است

در روزهای اخیر یزدان موسی پور هنرمند و نویسنده رامسری با دعوت رسمی از مسئولان و متولیان فرهنگی جهت حضور در مراسم رونمایی از کتاب  هنرهای صناعی نسبت به معرفی یک اثر زیبای فرهنگی و اجتماعی اقدام کرد، اما به غیر از ریاست اداره آموزش و پرورش، هیچ مسئولی در این مراسم شرکت نکرد که سبب گلایه و انتقاد این هنرمند رامسری شد.

عدم وجود مجتمع فرهنگی، بی توجهی ها و عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت شغلی و معیشتی هنرمندان و از سوی دیگر نبود یک مکان مناسب جهت برگزاری نمایشگاه و ارائه کارهای فرهنگی و هنری گلایه چندین ساله هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه بوده که در سایه بی تدبیری متولیان امر مغفول مانده است.

ساختمان زنگ زده مجتمع فرهنگی رامسر نشان از زنگ زدگی حوزه فرهنگی و هنری در بین متولیان امر دارد، چرا که ۱۸ سال از روند ساخت این مجتمع که قصه پر غصه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه شده، گذشته است و عکس های یادگاری و وعده های مسئولین ملی، استانی و شهرستانی در کنار این ساختمان زنگ زده شوی نمایشی بوده و دردی دوا نکرده است.

به این بنگریم این همه دستگاه فرهنگی در شهرستان رامسر تا چه حدی به وظایف محوله و قانونی عمل کرده و به چه میزان نمره قبولی دارند؟!

پاسخ این سوال اینست که نوعی بی تدبیری و بی توجهی در برخی متولیان امر فرهنگی وجود دارد که هیچ طرح، برنامه و هدف مشخصی جهت توسعه و ارتقای هنر و فرهنگ در جامعه ندارند.

اما در مراسم رونمایی از کتاب مسئولان فرهنگی حضور نداشته و سبب گلایه این هنرمند رامسری گردید که نادیده گرفتن و بی توجهی به یک اثر فرهنگی و هنری نشان از بی تدبیری متولیان امر است.

سوال اینجاست؛ آیا حضور برخی مسئولین فرهنگی که دچار روزمرگی شده اند و توجهی به توسعه و ارتقای سطح فرهنگی و هنری در جامعه ندارند، در مراسم رونمایی از کتاب چه تاثیری جز چند عکس یادگاری دارد؟!

برخی متولیان فرهنگی در خواب غفلت زمستانی بسر میبرند و پاسخگویی به گلایه ها، مشکلات و چالش های هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه حلقه مفقوده بی پایان بوده که سالهاست بی پاسخ مانده است.

شهرستان رامسر علاوه بر موقعیت توریستی یک شهر فرهنگی با هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه حرفه ای و خلاق بوده که ضعف متولیان امر سبب بی انگیزه شدن و رکود در این عرصه شده است.

اما با این اوصاف و ضعف دستگاه های فرهنگی چگونه میتوان به آینده و افق روشن در این حوزه امیدوار بود؟! سوالی که هرگز از سوی مسئولین رسیدگی و پاسخ داده نشده است.

جلال کمالی/ خبرنگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار