۳۵۳ هزار دلار فرش دستباف به متراژ بیش از سه هزار متر مربع، از ابتدای امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ 14 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۵۳ هزار دلار فرش دستباف به متراژ بیش از سه هزار متر مربع، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
جودکی افزود: محموله‌های صادراتی فرش دستباف استان مرکزی امسال بیشتر به مقصد کشور‌های ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، چین و هند ارسال شده است.
او صادرات فرش دستباف استان مرکزی در سال گذشته را نیز ۲۶۱ هزار و ۲۴ دلار عنوان کرد و گفت: فرش دستباف ایران اسلامی آوازه جهانی دارد و باید نسبت به تسهیل در امور صادرات آن اقدامات لازم انجام شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: یک‌هزار و ۵۳۷ کارت قالیبافی و ۷۷۴ مجوز مشاغل خانگی امسال در نقاط مختلف این استان صادر شد و این اقدام تا پایان سال ادامه دارد.
جودکی گفت: بیش از ۲۰ هزار متر مربع فرش دستباف امسال در نقاط مختلف این استان بافته شد که شهرستان‌های اراک، دلیجان، خمین، کمیجان، محلات و ساروق و جیریا بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.
او افزود: ایجاد اشتغال اصلی‌ترین دغدغه دولتمردان است که برخی بستر‌ها برای آن وجود دارد، اما باید به احیاء فرش در استان مرکزی به عنوان مهد این هنرصنعت توجه ویژه شود.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی بیان کرد: رونق صنعت فرش دستباف استان می‌تواند یکی از بهترین راهکار‌ها برای حل معضل بیکاری به خصوص در روستا‌ها باشد.
جودکی افزود: فرش باید متناسب با نیاز صادرات و ذائقه خریداران بازار‌های خارجی و داخلی بافته شود و توجه به سلیقه مشتریان و تولید هدفمند ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار