استاد دانشگاه، عضو هیأت علمی دانشگاه رازی و پژوهشگر برتر کشور در گفتگو با تابناک:
استاد دانشگاه، عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه و پژوهشگر برتر کشور با اشاره به حضور برخی از مسئولین استانی در بيست و سومين جشنواره تجليل از پژوهشگران برگزيده كشور به عنوان وجه تمایز آن با سال گذشته، گفت: پژوهشگران برتر و توانمند باید خود را برای کسب رتبه در سطح بین المللی آماده کنند.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 04 January 2023

دانیال کهریزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله در ۵ حوزه پژوهشگران برتر کشور را انتخاب می کند، این ۵ حوزه شامل کشاورزی، فنی مهندسی، علوم پایه، دامپزشکی و علوم پزشکی است، نحوه انتخاب بر اساس فعالیت های پژوهشی و فناورانه ۵ سال اخیر است تعداد مقالات، انتشار در ژورنال ها، تعداد طرح ها، ارتباط طرح ها با صنعت، تاسیس شرکت های دانش بنیان، میزان موفقیت، تولید و استخدام این شرکت ها، ثبت اختراعات داخلی، خارجی و بین الملل از جمله شاخص هایی است که در انتخاب پژوهشگر برتر لحاظ می شود.

وی افزود: امسال که بیست و سومین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر برگزار شد در حوزه کشاورزی بنده انتخاب و موفق شدم در این حوزه در کشور رتبه برتر را کسب کنم که از پژوهشگران تجلیل شد.

استاد دانشگاه، عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه و پژوهشگر برتر کشور تصریح کرد: جشنواره در سطح ملی برگزار شد و خوشبختانه آنچه امسال این جشنواره را با سال گذشته تمییز داد حضور ۵ استاندار بود که نشان دهنده اهمیتی است که برخی مسئولین نسبت به پژوهش دارند، همچنین حضور روسا و معاونین دانشگاه ها هم حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم سال های آینده هم از کرمانشاه معرفی شده داشته و حضور پررنگ مسئولین استانی را شاهد باشیم، تاکید کرد: در این جشنواره تنها یکبار می توان به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شد اما نکته مهم این است که باید پژوهشگران برای جشنواره های بین المللی بیشتر فعالیت کنند و حتی  پژوهشگرانی که از تحقیقات بالایی برخوردار بوده و کارهای ارزشمندی انجام دادند، می توانند کاندیدای جایزه نوبل شوند امید است در کشورمان چنین پژوهشگرانی داشته باشیم.

وی در پایان خطاب به مسئولین استان گفت: باید به پژوش و پژوهشگر بیشتر اهمیت داده شود چرا که همین پژوهشگران هستند که با طرح مساله راه حلی  برای مشکلات پیدا می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار