درخواست استاندار البرز از مدیران کشوری
استاندار البرز با بیان اینکه این استان محروم از منابع آب زیرزمینی است، رشد فزاینده جمعیت در استان و لزوم اجرای طرح توسعه فاضلاب شهری را بعنوان دیگر مسائل مورد تأکید قرار داد.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 09 October 2015
به گزارش تابناک – البرز: استاندار البرز صبح امروز میزبان قدمی مدیر کل امور مجلس وزارت نیرو، جانباز رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از مسئولان بود و در نشستی مشترک،اصلی ترین مطالبات حوزه آبفای استان را مطرح کرد.
در جریان سفر مسئولان وزارت نیرو به استان البرز و در دیدار مشترک با "سیدحمیدطهائی استاندار البرز " محوری ترین مسائل حوزه آب و فاضلاب استان و راهکارهای توسعه طرح آب و فاضلاب را در استان به بحث و بررسی گذاشتند.
طهائی در این نشست با اشاره به استقرار بیش از 3500 واحدصنعتی و تولیدی در این استان، تأمین آب مورد نیاز صنایع را از اولویت های مهم برشمرد و اظهار داشت: برای رونق این صنایع نیاز است که بخشی از سهم حق آبه این استان در مصارف صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار البرز با بیان اینکه این استان محروم از منابع آب زیرزمینی است، رشد فزاینده جمعیت در استان و لزوم اجرای طرح توسعه فاضلاب شهری را  بعنوان دیگر مسائل مورد تأکید قرار داد.
طهائی ایجاد مجتمع های آبرسانی برای روستاها را تجاربی آزموده شده در سایر استانها دانست و بر ضرورت اجرای آن تأکید داشت.
وی تصریح کرد: البرز در جوار پایتخت است و انتظار می رود تهران بعنوان برادر بزرگتر، نگاه ویژه تری به این استان داشته باشد.
نحوه استفاده مناسب از پساب های تصفیه شده فاضلاب، بازچرخانی پساب و نحوه تأمین آب شرب در دو بازه بلند مدت و کوتاه مدت از محورهای این نشست بشمار می رفت که در این زمینه نیز بهره مندی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین تشکیل کارگروهی ذیل معاونت هماهنگی امور عمرانی بمنظور بررسی نحوه ساماندهی رودخانه کرج، ماحصل و خروجی این نشست و مذاکره مشترک نمایندگان وزارت نیرو با استاندار البرز بود.
گفتنی است، ولی اله قدمی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت نیرو،مهندس حمیدرضا جانباز رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان حوزه آبفا در این نشست مشترک حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار