مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از توزیع بنزین سوپر در ۱۷ جایگاه منتخب در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 03 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فریدون یاسمی با اشاره به اختصاص سهمیه ۲۰۰ هزار لیتری بنزین سوپر به منطقه کرمانشاه، افزود: چنانچه تقاضا باشد، امکان افزایش این سهمیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های منتخب استان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در شهر کرمانشاه در چهار جایگاه فردوسی، رسالت، آزادی و جایگاه رستمی(لب آب) عرضه بنزین سوپر انجام می‌شود و در هریک از شهرستان‌ها نیز یک جایگاه برای عرضه بنزین سوپر در نظر گرفته شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه درباره وقفه‌ای که برای مدت کوتاهی در عرضه بنزین سوپر رخ داده بود نیز خاطرنشان کرد: دلیل این امر عملیات تعمیرات در پالایشگاه‌های تولیدکننده بنزین سوپر بود.

مصرف روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین در کرمانشاه

یاسمی از وضعیت مصرف بنزین در کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه نزدیک به دو میلیون لیتر بنزین در کرمانشاه مصرف می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی را شاهدیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه افزایش تعداد خودروها، افزایش تردد و تک سرنشین بودن خودروها را عامل اصلی افزایش مصرف بنزین دانست و تاکید کرد: قاچاق سوخت نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست که تدابیر لازم برای برخورد با آن را در حال انجام داریم.

یک لیتر از مازوت تولیدی کرمانشاه از استان خارج نمی‌شود

یاسمی درباره مصرف مازوت در سطح استان نیز عنوان کرد: در حال حاضر روزانه پنج میلیون لیتر مازوت در منطقه کرمانشاه توزیع می‌شود که حدود ۱.۳ میلیون لیتر آن توسط پالاشگاه کرمانشاه و مابقی توسط پالایشگاه‌های ماهشهر، اراک، آبادان و ... تامین می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر تمامی مازوت تولیدی پالایشگاه کرمانشاه در استان مصرف شده و یک لیتر آن از کرمانشاه خارج نمی‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد مصرف صنایع سیمان از جمله سیمان سامان و سیمان غرب به میزان روزانه به ترتیب ۳۰۰ و ۱۵۰ هزار لیتر را از مازوت تولیدی استان تامین می‌کنیم و ۵۰ درصد مابقی از خارج استان تامین می‌شود. اما برای نیروگاه بیستون تنها ۱۰ درصد مازوت مورد نیاز از داخل استان تامین شده و مابقی از خارج کرمانشاه تهیه می‌شود.

یاسمی با اشاره به پیگیری برای تامین مازوت مورد نیاز صنایع استان، عنوان کرد: در فصل تابستان ۳۰ میلیون لیتر برای سیمان سامان و ۱۵ میلیون لیتر برای سیمان غرب تامین شد که با توجه به ظرفیت ذخیره این صنایع بود.

وی از صنایع خواست حتما ظرفیت مخازن ذخیره نفت کوره خود را افزایش دهند تا امکان ذخیره مازوت مورد نیاز برای سه ماهه زمستان را در فصل گرما که مصرف کمتری داریم، داشته باشند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر به میزان ۹۵ درصد ظرفیت نیروگاه‌های استان مازوت ذخیره شده و شرایط مناسبی داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار