سردار میرزایی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و 3 نفر از فرصت طلبان نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند
کد خبر: ۱۰۸۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 03 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 12/10/1401 تقدیم حضورتان می گردد .
-------------------------------
آموزش یک میلیون و 300 هزار سرباز در طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در "ساری"، گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار سرباز در طرح مهارت آموزی نیروهای مسلح مهارت های فنی را کسب کردند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرتیپ دوم پاسدار "موسی کمالی" صبح امروز با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران در "ساری" از اقدامات و فعالیت های طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه در سطح نیروهای مسلح استان بازدید کرد.
سردار کمالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان اینکه مهارت آموزی سربازان وظیفه در نیروهای مسلح تا پایین ترین سطح گسترش یافته است، افزود: در این خصوص با 26 سازمان تفاهم نامه همکاری امضا شده و صدا وسیما به عنوان دستگاه متولی فرهنگ در ترویج این طرح ملی با نیروهای مسلح همکاری می کند.
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این طرح در شورای اشتغال تصویب و از سوی رئیس محترم جمهوری به کلیه نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی ابلاغ شد، افزود: برای همه سازمان ها تکلیف تعیین شد و تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار سرباز در این طرح تحت آموزش و مهارت فنی قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: بیش از 750 هزار گواهینامه مهارت برای فراگیران در این طرح صادر شده و وارد بازار کار شده اند .
سردار کمالی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم شعار"هر سرباز یک مهارت" را تحقق ببخشیم، هیچ سربازی بدون کسب مهارت از نیروهای مسلح ترخیص نخواهد شد به خانواده ها برای ترغیب و تشویق فرزندانشان در راستای شرکت در این طرح ملی تاکید کرد.
کمالی از تحت پوشش قرار دادن سربازان به مدت 3 سال با رصد، حمایت، هدایت و تسهیل گری با پرداخت وام های خود اشتغالی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 60 هزار فراگیر برای اخذ وام اشتغالزایی ثبت نام کرده اند.
------------------------
آزاد سازی 7 هزار متر اراضی کشاورزی در تنکابن
فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 7 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان تنکابن به ارزش 250 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار " مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی از سوی افرادی سودجو در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی از شناسایی زمین های کشاورزی که زمین خواران در حال ساخت و ساز غیرقانونی در آن بوده اند خبر داد و افزود: پس از هماهنگی قضائی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی تنکابن، در یک اقدام عملیاتی ساخت و سازها و دیوار کشی های این زمین ها تخریب شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران از رهاسازی 7 هزار متر از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده طی این عملیات را بالغ بر 250 میلیارد ریال عنوان کردند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و 3 نفر از فرصت طلبان نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.#
-------------------------
منهدم شدن بزرگترین باند اسکیمر/ کلاهبرداری 30 میلیاردی از شهروندان مازندرانی
رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری اعضای باند 7 نفری کلاهبردارنی که اقدام به کپی کردن کارت و برداشت 30 میلیارد ریال از حساب شهروندان مازندرانی کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ "سامع خورشاد" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن ها دسترسی پیدا کرده‌اند.
سرهنگ خورشاد تصریح کرد: در ادامه ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در میدان تره و بار شهرهای مختلف استان مازندران داشته و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها می‌کردند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت از متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معت

رف و اظهار کردند که عابربانک کارت شهروندان را کپی و با آن‌ لوزام خانگی خریداری کرده‌اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی بیش از ده‌ها نفر شهروند و همچنین با توجه به افزایش شکات پرونده مبالغ کلاهبرداری را 30 میلیارد ریال برآورد کرده و در حال برسی می‌باشند.
سرهنگ‌ خورشاد با بیان اینکه از اعضای این باند 7 نفره 300 عدد کارت بانکی خام کشف شد از تحویل متهمان با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.$
-------------------------
سارقان داخل خودرو به 17 فقره سرقت در قائم شهر اعتراف کردند
فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر، از شناسايي و دستگيري سارقان داخل خودرو و کشف 17 فقره سرقت در این شهرستان، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال داخل خودرو در سطح شهرستان قائم شهر، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر،تصریح کرد: پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقیقات پليسي، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی سارقان را شناسایی کردند.
وی ادامه داد: با هماهنگی های قضایی،3 متهم مورد نظر در عملياتی ضربتی و غافلگیرانه دستگير شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 17 فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان اقرار کردند.
سرهنگ خادمی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: شهروندان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت مجهز کنند و همچنین از پارک کردن وسایل نقلیه در نقاط تاريک و خلوت خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق 110 به پلیس اطلاع دهند.
-----------------------
کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در نوشهر
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف دو خودروی نیسان در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اکبر درویشی" با اعلام اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی در مسیر حوزه استحفاظي به دو خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 4 تن چوب که به صورت غیرمجاز از جنگل های شهرستان نوشهر برداشت شده بود،کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده با هماهنگی قضایی به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل داده شد.
سرهنگ درویشی در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
--------------------------
دستگیری 4 سارق سیم برق با 15 فقره سرقت در عباس آباد
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 4 سارق سیم برق با 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی بابایی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 11 موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ بابایی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند
خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار