شهردار مشهد:
شهردار مشهد گفت: شهید شوشتری در نگاه اول انسان را مجذوب خود می‌کرد و تواضعش عبرت‌آمیز برای همه و ولایت‌پذیری ویژگی مهم او بود.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 09 October 2015
سید صولت مرتضوی در مراسم بزرگداشت شهدای وحدت (شهیدان شوشتری و محمدزاده) که در مسجد امام علی (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این محفل به نوعی زیور یادگاران جنگ، علما، دانشمندان و طوائف سیستان و بلوچستان است.

شهردار مشهد افزود: مقام معظم رهبری در تبیین سیاست‌های کلان نظام و در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی برای سیاست خارجی ما خط و نشانی را ترسیم فرمودند؛ ایشان به موضوع مذاکرات آمریکا اشاره و در تحلیلی حکیمانه طرفداران مذاکره را به دو دسته تقسیم کردند.

وی عنوان کرد: یک دسته انسان‌های عوامی که اساسا دل در گروی دنیا دارند و تحلیل صحیحی از اوضاع حاکم بر جهان ندارند و دسته دوم، شخصیت‌ها و انسان‌هایی هستند که اساسا در انتخاب مسیر دچار تردید شد‌ه‌اند و خط سازش را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به تبیین بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب یادآور شد: فهوی حسین از روزنامه‌نگاران برجسته مصری مقاله‌ای منتشر شده تحت عنوان ما و ایران دارد که در آن می‌گوید در 30 سال پیش از نظر مؤلفه‌های حاکم بر جهان توانمندی، اقتدار، عرض اندام در جغرافیا معادل همدیگر بودیم و در انتخاب مسیر دو مسیر متفاوت را ایران و مصر انتخاب کردند، لذا مصر حکومتش بر دست عناصر سست ایمان افتاد و خط سازش را دنبال کرد و عزت خود را به سالانه 4 میلیارد دلار کمک آمریکا فروخت و ایران اسلامی خط مقاومت و ایستادگی را در برابر استکبار جهانی دنبال کرد و در ادامه می‌گوید ما و ایران اکنون کجا هستیم.

مرتضوی تصریح کرد: ایران اسلامی در مولفه‌های اقتدار در بحث انرژی هسته‌ای، علم نانو، هوا فضا، شبیه‌سازی و نهایت در ساخت موشک‌های بالستیک بلند پرواز در جمع 10 کشور برتر جهان قرار دارد و در صنعت موشکی در بین چهار کشور برتر جهان و همچنین در هدف‌گیری در زمره نخستین کشورهای جهان است.

شهردار مشهد با اشاره به نداشتن اعتماد ایران به غرب و همپیمانانش یادآور شد: اتحادیه اروپایی که همواره دم از اقتدار و قلدری می‌زند و آمریکا به همراه انگلیسی که دستش به خون انسان‌ها آلوده است مدام از گزینه‌های روی میز حرف می‌زنند اما امروز گزینه‌ای جز استفاده از ظرفیت‌های ایران ندارند.

وی با بیان اینکه این ایستادگی نعمت ولایت است، گفت: به طوری که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همچنین رهبر معظم انقلاب که امروز با قامتی استوار ایستاده‌اند و می‌بینیم هنگامی که بعضی از شیوخ عربستان سعودی در امر حجاج ما کارشکنی می‌کنند مقام معظم رهبری با یک هشدار تمام معادلات را بهم زدند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این برکت خون شهداست، در دوران دفاع مقدس درک زیادی از شخصیت شهید شوشتری نداشتم اما وقتی فرمانده لشکر در خراسان بودند من فرماندار بیرجند بودم و هر بار خدمت او می‌رفتم یک شخصیت تمام عیار و یک انسان کامل در کنار ولی و مطیع امر مولا را مشاهده می‌کردم که در مکتب اخلاقیش ره‌توشه‌های فراوانی به دست آوردم؛ آنچنان شخصیت این شهید بزرگوار عمیق بود و در نگاه اول انسان را مجذوب خود می‌کرد و آن‌چنان متواضع بود که تواضعش عبرت‌آمیز برای همه و ولایت‌پذیری ویژگی مهم او بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار