کد خبر: ۱۰۸۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ 31 December 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

هوای خوزستان حسابی سرد شده است و مردم این دیار به گرما و شرجی عادت دارند و سردی هوا برای آن‌ها عجیب و کمی غیرقابل تامل است. بارش باران و برف در ارتفاعات حال هوای زمستانی را ایجاد کرد. مسمومیت با گاز و قاتل خاموش در سایه بی توجهی می‌تواند سوغات زهر مزه زمستان باشد

سردی و سوز هوا در شهر‌های شمالی و ارتفاعات استان بیشتر است و به مراتب از وسایل گرمایشی بیشتر استفاده می‌شود، مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، وسایل گرمایشی مانند بخاری و شوفاژ باید استاندارد باشند و برای سرویس این وسایل نیز از شرکت‌های معتبر و افراد متخصص استفاده شود.

گازگرفتی و قاتل خاموش موضوعی ویژه‌ای است که خطر و حادثه را با خود به همراه دارد، بلای که جان ما را نشان می‌گیرد و گا‌ها خسارت به زندگی و سرمایه‌های ما وارد می‌کند.

همچنین شناخت گاز منوکسید کربن و راهکار‌های مبارزه با انتشار آن می‌تواند جان بسیاری را نجات دهد، با توجه به کاهش دما و استفاده مردم از وسایل گازسوز، استفاده از سرشیلنگ سوپاپ‌دار برای بخاری‌ها باید رعایت شود و علاوه بر این، طول شیلنگ مورد استفاده نیز بیش از ۱.۵ متر نباشد.

بهتر است برای حفظ ایمنی خود و خانه و کاشانه مان در زمان خروج از منزل تا حد امکان نسبت به قطع گاز ورودی منزل اقدام شود، با توجه به این که ممکن است برخی دودکش‌ها به دلیل لانه‌سازی پرندگان یا به هر دلیل دیگری مسدود شده باشد، باید قبل از استفاده از وسایل گرمایشی این دودکش‌ها بررسی شوند.

رعایت اصول ایمنی به منظور حفظ سلامتی و خانه و زندگی برای جلوگیری از گازگرفتگی، آتش سوزی و انفجار در زمستان موضوعی قابل تامل است. با هوشیاری زمستانی ایمن پشت سر بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار