با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت جشنواره سی‌امین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 09 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان بابل، مظفر ربیعی صبح امروز در جشنواره سی‌امین سال تأسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل و نکوداشت آیت‌الله روحانی و احمد خالق‌نژاد‌طبری در سالن همایش بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل، اظهار کرد: 30 سال نهالی که توسط دو بزرگ‌مرد کاشته شد امروز توانمند شده و به ثمر رسید.
وی افزود: که نبود مرحوم آیت‌الله روحانی عالم فقید و توانا، امام جمعه بابل و نماینده ولی فقیه در مازندران، با توجه به وضعیت آن زمان ما امروز شاهد این دانشگاه نبودیم زیرا با تلاش مجدانه و نگاه ویژه وی در تبدیل قصر بابل به دانشگاه علوم پزشکی این امر محقق شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: در کنار آیت‌الله روحانی احمد خالق‌نژادطبری نیز مردی از دیار علویان و تبرستان، پزشکی عالم و متخلص به اخلاق اسلامی که معلم بسیاری از ما در روش، کردار و رفتار است با تلاش و تفکر سازنده خود این دانشگاه را بنا نهاد و امروز در سطح کشور چون ستاره‌ای می‌درخشد که در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و درمانی سبب تحول نظام سلامت شده و مردم از آن بهره‌مند هستند.
این مسئول با تقدیر از مرحوم مجدآرا استاندار وقت که در تخصیص بودجه کافی به دانشگاه اقدامات شایسته‌ای انجام داد، تصریح کرد: این امر محقق نمی‌شد مگر با تلاش و پیگیری فراوان همه بزرگانی که قبل از ما تلاش کردند.
ربیعی با اشاره به اینکه مساحت این دانشگاه 40 هکتار است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال 62 تاسیس شد و در سال 92 به تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی کشور پیوست.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای 6 دانشکده، هفت مرکز آموزش درمانی و 3 هزار دانشجو بوده و از نخستین دانشکده‌ها در سطح مازندران و گلستان محسوب می‌شود.
ربیعی یادآور شد: دانشکده پیراپزشکی این دانشگاه باسابقه‌ترین در حوزه علوم پیراپزشکی کشور است که تاکنون 2 هزار فارغ‌التحصیل داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: دانشکده طب سنتی این دانشگاه جزء چهار دانشکده طب سنتی کشور است که از سال 91 مجوز فعالیت خود را اخذ کرد.
ربیعی با اشاره به اینکه بیمارستان روحانی این دانشگاه با داشتن 372 تخت از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های مازندران و شمال کشور است، اضافه کرد: بیمارستان شهید بهشتی بزرگ‌ترین مرکز پیوند شمال کشور بوده که تاکنون موفق به یک‌هزار پیوند شده است.
وی افزود: همچنین بیمارستان یحیی‌نژاد بابل با قدمت 87 ساله موفق به کسب گواهی‌نامه اعتباربخشی ملی از وزارت بهداشت شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیمارستان کودکان امیرکلا با 140 تخت دائم از دیگر مراکز مهم مازندران است، گفت: بیمارستان شهید رجایی بابلسر نیز تنها بیمارستان در حوزه شیمی‌درمانی است که با دستور شهید رجایی فعالیت خود را آغاز کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار