معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه تناسبی بین تعداد دانش آموختگان و فرصت های شغلی ایجاد شده در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 08 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، رضا باقری اصل در«اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز» گفت: یکی از مهمترین عواملی که در چند سال گذشته باعث پیشرفت صنعت بازی های رایانه ای شد، ورود به حیطه کسب سود و تجاری شدن این محصولات بود.

وی افزود: متاسفانه در دهه های گذشته به صورت کامل به نفت وابستگی کامل داشتیم و فکر می کردیم که برای همیشه می توانیم از این محصول با ارزش برای توانمند سازی اقتصاد خود استفاده کنیم.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: همیشه از اقتصاد دانش بنیان صحبت کرده ایم ولی تا آن جایی که امکان داشت فرصت ها و موقعیت های مناسب خود را از دست داده ایم.

باقری اصل با بیان اینکه سالانه در حدود 200 هزار نفر در رشته IT و ICT از مجموع دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می شوند ابراز کرد: متاسفانه تناسبی بین تعداد دانش آموختگان و فرصت های شغلی ایجاد شده در کشور وجود ندارد.

به گفته وی در حدود 6,8 میلیارد مشترک تلفن همراه در جهان وجود دارد که تا انتهای سال 2012، تنها در حدود 1.3 میلیارد نفر از این تعداد از برنامک ها استفاده کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تا پایان سال 2017، در حدود 4,4 میلیارد نفر از مردم جهان خواهند توانست از برنامک ها استفاده کنند که بیشترین رشد نیز مربوط به قاره آسیا خواهد بود.

باقری اصل با تاکید بر لزوم ایجاد توانایی برای ایجاد ایده های مورد پسند مشتری گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما، توسعه اشتغال است که مانع از جذب نخبگان و متخصصین کشور به سایر کشورها شده و بتوانیم موقعیت های بهتری برای جوانان این مرز و بوم ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: با کمی زحمت و خلاقیت نه تنها می توانیم سایرین را جذب بازارهای داخلی خود کنیم بلکه می توانیم بازارهای آنان را نیز ازآن خود کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :