خرید تضمینی زیتون از کشاورزان، برای نخستین بار به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 21 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل تعاون روستایی استان با اشاره به اینکه در راستای حمایت از زیتون کاران و تولید روغن زیتون باکیفیت این طرح اجرا می‌شود، گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزء ۶ استان نخست کشور در طرح خرید حمایتی از باغ‌های زیتون است.

علی بخش شجاعی از آغاز خرید تضمینی زیتون از مزارع استان در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، بهمئی، چرام و لنده خبر داد و افزود: هم اکنون یک مرکز خرید حمایتی واقع در روستای شیخ حسین از توابع شهرستان چرام آماده دریافت محصول زیتون کاران است.

وی ادامه داد: خرید زیتون بر اساس درصد استحصال و استخراج روغن، ۱۰ تا ۲۵ درصد است.

مدیرکل تعاون روستایی استان عمده چالش تعاون روستایی استان را به علت به روز نبودن کارگاه‌های استحصال روغن زیتون دانست و بیان کرد: اگر این کارگاه‌ها تجهیز شوند روغن با کیفیت بهتری تولید می شود.

وی از کشاورزان استان خواست هر چه سریعتر محصولات خود را به مرکز خرید حمایتی زیتون تحویل دهند تا این رویه خرید هر سال اجرا کرد.

شجاعی افزود: زیتون‌هایی که از آن‌ها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد روغن تولید می‌شود جزء خرید تضمینی میوه روغنی زیتون هستند و در دسته زیتون معمولی، بکر و فرابکر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه۸۸۰ هکتار باغ زیتون در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از این باغ ها حدود ۲۰۰ تن زیتون کنسروی و ۲۰۰ هزار تن زیتون روغنی برداشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار