نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: دشمنان با عظمت و قدرتمندی کشور ما مخالف اند و می‌خواهند ما از این عظمت و قدرت دست برداریم واینجاست که ضرورت توجه به گفتمان سازی بیشتر احساس می‌شود چرا که با استفاده از این مهم می‌توان موضوع را به خوبی تبیین و مردم را با اهداف دشمنان آشنا کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 17 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز با اشاره به ضرورت توجه ویژه به موضوع گفتمان سازی در کشور‌های اسلامی گفت: تاکنون در این کشور‌ها به موضوع گفتمان سازی آن طور که باید پرداخته نشده و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای این جوامع شده است.
آیت الله دژکام یکی از راه‌های تقویت گفتمان سازی در جوامع را همکاری دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ها دانست و گفت: این موضوع که ما نمی‌توانیم تبلیغ و تبیین مناسبی را برای برخی مسائل ارایه دهیم نقطه ضعفی است که باید با همکاری دستگاه‌های متولی حل شود.
وی در ادامه به موضوعات ایران قوی و ایران مستقل به عنوان دو دغدغه‌ی رهبر معظم انقلاب که باید به گفتمان عمومی کشور تبدیل شود اشاره کرد و گفت:دعوای دشمنان ما و در رأس آن‌ها آمریکا سراین موضوع است که ایران قوی و مستقل وجود نداشته باشد.
نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: دشمنان با عظمت و قدرتمندی کشور ما مخالف اند و می‌خواهند ما از این عظمت و قدرت دست برداریم واینجاست که ضرورت توجه به گفتمان سازی بیشتر احساس می‌شود چرا که با استفاده از این مهم می‌توان موضوع را به خوبی تبیین و مردم را با اهداف دشمنان آشنا کرد.

آیت الله دژکام یکی از راه‌های رسیدن به عظمت و قدرت را ید واحد بودن دانست و گفت: امروز جریان‌های مختلف سیاسی در کشور فعالیت دارند که می‌گویند ما ایران قوی می‌خواهیم، اما بعضا رقابت بین آن‌ها باعث می‌شود که این خواسته‌ها به سمتی برود که سودش را دشمن ببرد.
وی افزود: اگرچه ممکن است جریان‌های مختلف سیاسی گلایه‌هایی از هم داشته باشند، اما نباید به خاطر این موضوع به اصل و حیثیت نظام لطمه بزنند و ایران قوی و مستقل و ید واحده بودن باید گفتمان همه آن‌ها باشد.
نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز همچنین به تلاش‌های فعالان و کنشگران فرهنگی و سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت همه این فعالان و گردشگران به این نتیجه رسیده‌اند که ید واحد یکی از خواسته‌های رهبری است و تلاش در تحقق این خواسته می‌تواند تکلیف افراد بلاتکلیف را هم در جامعه مشخص کند و به بلاتکلیفان جامعه بفهماند یکی از اولویت‌های اصلی در کشور ما رسیدن به ایران قوی و مستقل است.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز به دانشگاه و حوزه به عنوان دو گروه پیشران در جامعه اشاره کرد و گفت: دانشگاه با نفوذ علمی و حوزه با نفوذ معنوی در اذهان میتوانند در پیشبرد اهداف نظام گام‌های موثری را بردارند کما اینکه در این زمینه حرکت‌هایی آ غاز شده و نیازمند حمایت بیشتر است.

وی در ادامه به مناسبت فرارسیدن روز حمل و نقل از زحمات ،رانندگان و فعالان این عرصه در کشور تشکر کرد و گفت: اگرچه همیشه زحمات رانندگان با غیرت که شب و روز برای برطرف کردن نیاز‌های جامعه درتلاشند ستودنی بوده، اما در جریانات اخیر این قشر از جامعه که بار‌ها از طرف دشمنان تهدید شدند نشان دادند برای سربلندی کشور مجاهدانه پای کار ایستاده‌اند و شایسته بهترین صفات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار