شهردار قم با اشاره به اینکه شهرداری قم در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا ۸۰ نوع خدمت را ارائه داده است، گفت: ساخت بیش از ۵۰ سردیس شهیدان، تبلیغات محیطی و زیباسازی شهر، چاپ و توزیع کتاب و نام گذاری ۸۲ درصد از معابر شهری قم به نام شهدا برخی از اقدامات انجام شده شهردای است.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 14 November 2022

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای قم در نشست خبری اجلاسیه پایانی این کنگره که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بیان کرد: امام خمینی (ره) حکومتی را بر مبنای دین به همراهی مردم بنا نهاد درحالی‌که دشمن به دنبال همراهی دین و سیاست نبود.

وی ادامه داد: آن چیزی که باعث شده انقلاب اسلامی تبدیل به درختی تنومند شود؛ فرهنگ ایثار و شهادت است، موارد مثبت مختلفی در فرهنگ شهادت تبلور شده است و چه بسا اگر دفاع مقدسی وجود نداشت معلوم نبود چه بر سر این انقلاب خواهد آمد.

شهردار قم تصریح کرد: فرهنگ شهادت یادگار امامان معصوم(ع) بود که در ۸ سال دفاع مقدس خلاصه شد؛ وظیفه ما این است که سیره شهادت را در دوران زندگی خود استفاده کنیم و تاریخ را به صورت واقعی برای نسل‌ جدید تبیین کنیم.

رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان قم گفت: اگر پیام شهدا به درستی به مردم انتقال داده می‌شد هرگز معضلات و ناهنجاری‌هایی که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم رخ نمی‌داد؛ شاخصه‌های فرهنگ، ایثار، شهادت و پیام آن‌ها باید به درستی به لایه‌های مختلف مردم ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری قم در راستای برگزاری کنگره، خاطرنشان کرد: شهرداری قم ۸۰ نوع خدمت در راستای کنگره داشته است؛ نام‌گذاری ۸۲ درصد از معابر شهری به نام شهدا، حمایت از برنامه‌های برگزار شده کنگره در سطح شهر، تهیه و نصب ۲۰۰ سازه تبلیغاتی و ۳۰۰۰ تبلیغات آویزه در سطح شهر، ساخت تندیس جدید شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، ساخت بیش از ۵۰ سردیس شهدا، ساخت ۲۶ یادمان شهدا در سراسر استان قم، طراحی ۲۵ هزار دیوار نگاره، برگزاری طرح چله بهشتی که در راستای معرفی ۴۰ شهید استان قم بود؛ برگزاری یادواره‌های مختلف با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و چاپ ۳۵ عنوان کتاب با محوریت شهدا به صورت اختصاصی از طرف شهرداری قم بخشی از اقدامات انجام شده است.

سقائیان‌نژاد در پایان گفت: اقدامات انجام شده فقط به اجلاسیه پایانی ختم نمی‌شود بلکه شهرداری قم تا کنگره بعدی در کنار عزیزان است و به اندازه توان تلاش می‌کنیم تا موضوع شهدا و سیره آن‌ها به درستی برای نسل جدید تبیین شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار