سردار حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان به دنبال تحریف واقعیت‌ها هستند و برای انعکاس دروغ به جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند بنابراین برخی از افراد بدون علم و آگاهی کافی، این دروغ‌ها را می‌پذیرند.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 13 November 2022

تابناک فارس به نقل از فارس:  آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در چهارمین همایش گام دومی‌های جهاد تبیین در شیراز و مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام با بیان اینکه جهاد تبیین واجب فوری است، اظهار داشت: دشمن تلاش کرده مردم ما را از مسیر روشن انقلابی دور کند، اما با شکست مواجهه شده است.

وی افزود: گام جهاد تبیین اولین بار بر شخص پیامبر(ص) نازل شد. خداوند در سوره مبارکه نحل آیه 44 و 64 می‌فرماید "پیامبر و قرآن را نازل کردیم که برای مردم تبیین کند" و در آیه 64 پروردگار می‌فرماید "مردم اختلافاتی دارند و قرآن نازل و حضرت محمد (ص) را فرستادیم تا تبیین صورت بگیرد و اختلافات از بین برود".

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید جهاد تبیین کنید از قرآن و حدیث اهل بیت(ع) ذکر کنید، افزود: قرآن روش زندگی را نشان می‌دهد و آمده تا مبین حقایق روشن باشد، پس قرآن کتاب تبیین است.

وی افزود: در زندگی هر چه می‌خواهیم در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و غیره عرض کنیم که قرآن اصل آن است و باید سعی کنیم با قرآن بیشتر آشنا شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه آمریکا بی‌عدالتی می‌کند و اگر آمریکا عدالت را ایجاد کند، ما دعوا نخواهیم کرد، تصریح کرد: دعوای ما از سال 1332 شروع شد و دلیل اصلی آن این است که آمریکا نمی‌خواهد عدالت را بپذیرند.

دژکام با تاکید بر اینکه تبیین به معنای واضح و روشن شدن است، بیان کرد: در این 50 روزی که گذشته نشان دادید که نوجوانان پاک و با معنویت کم بسیار نداریم و دشمن را مثل همیشه شکست دادید.

رویکرد اصلی دشمنان، تحریف واقعیت‌ها است

سردار حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم گفت: جهاد تبیین موضوع اساسی و اثرگذاری است که باید در دستور کار تمام افراد قرار گیرد، چرا که مضمون یکی از سفارشات امام علی(ع) به فرزندانشان روشنگری و تبیین است.

وی در ادامه به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان به دنبال تحریف واقعیت‌ها هستند و برای انعکاس دروغ به جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند بنابراین برخی از افراد بدون علم و آگاهی کافی، این دروغ‌ها را می‌پذیرند.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه بخش زیادی از فضای مجازی تحت اختیار دشمن است و بر حضور بسیجیان و افراد انقلاب در این بستر مهم و موثری برای جهاد تبیین تاکید کرد.

جانشین سپاه فجر استان فارس از برگزاری جلسات جهاد تبیین و روشنگری در نواحی مقاومت خبر داد و گفت: فضای حقیقی بهترین فرصت برای اجرای فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب است و بنابراین باید از این فرصت به نحو عالی بهره برد.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه جهاد تبیین امروز با دوران انقلاب و دفاع مقدس بسیار متفاوت است، اظهار کرد: امروزه برای روشنگری باید آبرو گذاشت لذا آبرو گذاشتن در این عرصه ارزش دارد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانات خردادماه خود اشاراتی به سعی دشمنان برای تقابل بین مردم و نظام اسلامی خبر دادند و با حوادث اخیر کشور، مشخص شد که دشمن نقشه خود را برای نیمه دوم سال آماده کرده بود.

جانشین سپاه فجر استان فارس فرامین رهبر انقلاب را براساس حکمتی دقیق دانست که نسخه شفابخش تمامی مشکلات کشور است و با اشاره به اینکه نقشه شوم دشمنان برای تغییر ذهنیت نسل جدید درباره انقلاب و نظام اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد شبهات بسیار زیاد در ذهنیت دانش‌آموزان نشان از تلاش دشمن برای تغییر ذهن نسل جدید است تا واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر جلوه دهد بنابراین با جهاد تبیین می‌توان بسیار موثری واقع شد.

وی افزود: (مهسا امینی) رمز دشمنان با ویژگی جنسیتی، قومیتی، اجتماعی و غیره برای ایجاد ناآرامی‌ها در کشور بود، تمام معاندین انقلاب اسلامی اعم از سلطنت‌طلب، کومله، نفاق و غیره امروزه در این فتنه حضور دارند و رفتار بازیگران داخلی و کد‌های دشمن، تعاریف خاص خودش را دارد.

عبدالله‌زاده بر نقش آفرینی در راستای تحقق جهاد تبیین در تمامی عرصه‌ها توسط بسیجیان، انقلابیون و تمامی اقشار مردم تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار