معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: وجود ۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز و برداشت‌های بی‌رویه و بی‌ضابطه از منابع آب زیرزمینی تهدید و چالش جدی برای توسعه استان است و باید دستگاه‌های مربوطه نسبت به آن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 13 November 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه منوچهر فخری در نشست قرارگاه عملیاتی آب شرب کرمانشاه اظهار کرد:  ۶ هزار چاه غیرمجاز در کرمانشاه یک تهدید برای منابع ارزشمند زیرزمینی استان است و این چاه‌های غیرمجاز باید توسط آب منطقه‌ای تعیین تکلیف شوند.
همچنین برداشت بی رویه از چاه‌ها نیازمند نظارت است و باید با یک برنامه ریزی تمام چاه‌ها با کنتور هوشمند تجهیز شوند.

وی در ادامه خشکسالی را برای کشور یک مشکل جدی دانست و افزود: این موضوع برای کلانشهرهه ایجاد مشکل کرده اگر چه امروز استان کرمانشاه برای حل مشکلات جاری حوزه آب شرب برنامه ریزی کرده و آبفا برای تامین نیاز‌های سال‌های آتی هم برنامه ریزی می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه به چشمه‌های موجود در شهرستان کنگاور اشاره کرد و گفت: این چشمه‌ها به حال خود رها شده و در فصل بارش و طغیان چشمه‌ها، برای شهروندان مشکلاتی به وجود می‌آورند امروز مقرر شد در نشست هفته آتی قرارگاه، شورای فنی استان گزارش جامعی از وضعیت این چشمه‌ها، دبی آن‌ها و ظرفیت‌های بهره‌برداری از آن‌ها ارائه کند.

فخری تاکید کرد: شهرداری کنگاور و اداره آبفا هم برنامه عملیاتی خود را برای ساماندهی و بهره برداری مفید از این چشمه‌ها ارائه می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار