نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه مدیران شهری شیراز باید دسترسی به حرم مطهر و بافت تاریخی که مورد توجه گردشگران است راحت‌تر کنند گفت:دسترسی به حرم از طریق مترو در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 12 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به لزوم توجه به دسترسی آسان مردم و گردشگران به حرم مطهر شاهچراغ و بافت تاریخی تاکید و گفت: مسئولان قطار شهری و مدیران شهری شیراز باید دسترسی به حرم مطهر و بافت تاریخی که مورد توجه گردشگران است ممکن‌تر و راحت‌تر کنند و دسترسی به حرم از طریق مترو به جد در دستور کار قرار دهند.

 

وی افزود:انقلاب ما انقلاب معنوی است و بر پایه معارف استوار است و هیچ انقلابی بدون معارف شکل نمی گیرد.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که برپایه معارف، عقاید و ایدئولوژی محکمی که میدانیم حق است برپا شده است، ادامه داد: این معارف و عقاید دینی و اسلامی متاسفانه به اندازه‌ای کافی در بین نسل جوان بحث نشده است که نیاز است مبلغان، معلمان و اساتید دانشگاه روی موضوع معارف انقلاب اسلامی کار کنند.

وی با مقایسه تمدن اسلامی انقلاب ایران با تمدن اروپایی، افزود: روزی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید تمام مردم ایران در مقابل بی بند و باری مقابله کردند، چون دیدند که در تمدن اروپایی و آمریکایی تمام عقایدشان در کف خیابان‌ها و حتی رسانه‌ها میتوان دید و از حد گذشته است.

 

آیت الله دژکام با بیان اینکه دشمنان تمام بساط تبلیغاتی خود را برای بمباران فکری و تبلیغی علیه ایران و جهان اسلام آماده کرده اند، افزود: دشمنان با اقدامات خود می‌خواهند مقابل صدای مردم ایران و جهان اسلام بایستند، اما بدانند که خبرگان، جوانان و فرهیختگان جهان اسلام فریب نخواهند خورد و محکم مقابل کفر خواهند ایستاد.

 

نماینده، ولی فقیه در فارس به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی بررسی شود که چقدر با کتاب انس میگیریم، چون به فرموده مقام معظم رهبری برای داشتن ایران قوی باید جوانان اهل مطالعه تربیت کرد و راه آن کتاب خوانی و مطالعه است.

 

آیت اله دژکام همچنین به نقش تاثیر گذار کتاب درجامعه اشاره کرد و گفت: بایدکتاب خوانی در جامعه گسترش یابد و مسئولان با همکاری مردم تلاش بیشتری کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار