امام جمعه شیراز خواستار نامگذاری روزی در تقویم رسمی برای پاسداشت شهدای حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ 06 November 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: در جلسه آینده تصویب طرحی برای نام‌گذاری ایامی برای بزرگداشت شهدای شاهچراغ شیراز و احترام به سومین حرم اهل بیت (ع) باید در دستور کار قرار بگیرد.

او گفت: برای تنظیم سند سومین حرم اهل بیت (ع) نیز شورای شهر پیشنهادی داشتند که شیراز در برنامه توسعه شهری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نمود پیدا کند. این خواست و دستور مستقیم استاندار فارس هم بوده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه پیگیری این طرح و پررنگ شدن آن در برنامه جدید شهرداری باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در زمینه گفتمان‌سازی نیاز‌ها و کمک‌ها مشخص شود و بودجه‌های لازم برای پیشبرد این امر در نظر گرفته شود.

امام جمعه شیراز بر ضرورت بحث وحدت تاکید و گفت: رهبر معظم انقلاب در جایگاه اصلی خودشان به عنوان راهبر و فرمانده میدان تاکید ویژه کردند که باید یدواحده باشیم. اقتضای این ید واحده بودن این است که آداب و احترام به یکدیگر را حفظ کنیم.

او همچنین به "وحدت فرمانده‌ای" اشاره کرد و گفت: کسانی که در چنین شرایطی و در وسط میدان جنگ زیر بار ولایت و اطاعت از رهبری نمی‌روند بی انصافی می‌کنند. متاسفانه برخی قشر‌ها هم که خود را در درون نظام دسته بندی می‌کنند از مسئله وحدت فرماندهی تبعیت نمی‌کنند. این مسئله باید حل شود.

آیت‌الله دژکام گفت: بعضا احساس می‌شود که جریان‌های مختلف سیاسی و فعالان سیاسی و اجتماعی، می‌خواهند برای خودشان آش دیگری بپزند؛ این مزاحم حرکت اجتماع است. باید همه زیر پرچم رهبری و تحت ولایت رهبری حرکت کنیم.

او "وحدت هدف" را از دیگر ضروریات دانست و یادآوری کرد: برنامه استراتژیک به دنبال خود وحدت هدف را می‌آورد. برنامه‌های استراتژیک را باید شناسایی کنیم. دستیابی به این مهم رسیدن به یکی از اهداف جهاد تبیین است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه هدف‌گذاری‌ها را زایل نکنیم، بیان داشت: ما نمی‌توانیم ۲۰ مدیر با ۲۰ هدف مختلف باشیم بلکه باید اهداف مشترک را شناسایی و عملیاتی کنیم.

او با تاکید بر "وحدت قلوب" گفت: بایستی فضایی فراهم شود که ارتباط صمیمی بین مدیران ایجاد شود. بدون شک وحدت قلوب زمینه تشکیل ید واحده است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: "روش‌های اقدام" باید مورد توجه قرار بگیرد و روش‌های ناکارآمد بایستی تغییر کند و روش‌هایی که در راستای اهداف‌مان هستند شناسایی شوند.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: ما در فضای بیش از دستور از الگو‌های متداول در سطح کشور پیروی نکنیم چراکه این الگو‌ها یا از موضع رهبری وارد می‌شوند و می‌گویند باید این روند به این گونه پیش گرفته شود، در حالی که رهبر تاکید دارند که این باید‌ها باید انجام شود. یا این الگو‌ها درصدد مطالبه‌گری به‌گونه‌ای هستند که انگار با دشمن‌مان مقابله می‌کنیم؛ در حالی که با برادرمان روبه رو هستیم.

او گفت: اگر این دو مشکل را حل کنیم و در هر موضوعی که مطرح می‌کنیم خودمان را به عنوان فعال فرهنگی و اجتماعی در نظر بگیریم قاعدتا به نتیجه ملموس‌تری خواهیم رسید. به عنوان مدیران میانی کشور در استان اگر در مسیر عمل به دستورات و تاکیدات رهبری گام برداریم و چنین رویکردی را در جلسه حاکم کنیم مفیدتر خواهد بود.

امام جمعه شیراز گفت: بیش از دو یا سه دهه است که مدیران در جلسات به جای عمل تنها نق می‌زنند و باید به جای نق زدن به سمت اقدام موثر انجام دادن کوچ کنیم.

آیت الله دژکام گفت: مسئولان باید در زمینه تبلیغ و گفتمان‌سازی گام بردارند و برای تحقق این امر ابزار گفتمان‌سازی نیز فراهم شود؛ همه باید بپذیریم که اکنون در این میدان جنگ می‌خواهیم راه‌حل ارائه کنیم و خودمان پای این راه‌حل بایستیم و کار موفق را به دیگران معرفی کنیم.

او گفت: نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه شرکت کردند و تنها یک موکب از ۲۰۰ هزار نفر پذیرایی کرده است، اما متاسفانه شاهد نمود حضور مردم در مسیر راهپیمایی در دوربین نبودیم که باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود تا وقتی راهپیمایان حرکت می‌کنند جمعیت به چشم دوربین هم بیاید.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مشکل از کم بودن جمعیت نیست مشکل از عرض عریض خیابانی است که برای راهپیمایی در نظر گرفته شده است. در رابطه با برخی نماد‌های شهری هم اگر یک دیوار نوشته در سر میدان امام حسین (ع) داشته باشیم می‌تواند اتفاق خوبی رقم بزند. این پیشنهادات قبلا هم مطرح شده که بایستی عملیاتی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار