معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: توجه به اصلاح الگوی کشت و صرفه جویی در منابع آبی از مهمترین و اساسی‌ترین برنامه‌ها در شرایط کم آبی استان و کاهش بازندگی هاست و این موضوع باید سرلوحه کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 05 November 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه "منوچهر فخري" در جلسه چهل و نهمين قرارگاه عملياتي آب شرب شهر كرمانشاه اظهار کرد: بايد اقدامات سختگيرانه در خصوص مسدود نمودن چاه هاي غير مجاز هر چه بيشتر اعمال شود و دستگاه هاي ذيربط در اين زمينه با جديت ورود پيدا كنند.

وي با اشاره به پيش بيني اداره هواشناسي استان مبني بر ميزان بارندگي در آذر و دي ماه سالجاري به حد نرمال
افزود: با توجه به اين پيش بيني ها بارندگي در آبان ماه چندان زياد نخواهد بود و بارندگي در آذر و دي ماه هم به صورت نرمال خواهد بود كه مشكلات كمبود بارندگي در سال هاي قبل را جبران نخواهد كرد و در سالجاري و سال آينده نيز با مشكلات كمبود منابع آبي روبرو خواهيم بود كه ضرورت دارد هر چه بيشتر در زمينه استفاده بهينه از منابع آبي، برنامه هاي خود را پيگيري كنيم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بعضي از كشاورزان زمين هاي خود را در اختيار كشاورزان ديگر شهرها براي كشت هاي پرمصرف آبي قرار مي دهند، اين كار را رويه اي نامناسب براي استفاده بهينه از منابع آبي عنوان كرد و ادامه داد: نبايد اجازه دهيم كه چنين كاري در استان انجام شود زيرا اين كار علاوه بر اينكه مصارف آبي زيادي به دنبال دارد، باعث مي شود كه سفره هاي زيرزميني نيز با مشكلات بيشتري مواجه شوند.

وی گفت: خوشبختانه وزارت جهادكشاورزي دستوركارهاي خوبي براي تقيسم بندي استان ها براي كشت محصولات كشاورزي دارد كه اين كار مانع از روي آوردن كشاورزان ديگر استان ها به استان هاي همجوار براي اجاره زمين هاي كشاورزي و كشت محصولات پرآب مي شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مصرف الگوي كشت و صرفه جويي در منابع آبي استان را مورد تاكيد قرار داد.

فخری همچنين با اشاره به اجراي مصوبات بسيار خوب در قرارگاه عملياتي آب شرب شهر كرمانشاه، تاکید کرد: خوشبختانه اين قرارگاه با ابتكار و هوشمندي استاندار محترم كرمانشاه شكل گرفت كه تاكنون مصوبات بسيار خوبي براي كاهش مشكلات و تنش هاي آبي در شهر كرمانشاه و ديگر شهرها به دنبال داشته است و اجراي مصوبات باعث شد كه مردم در تابستان امسال با مشكلات كمتري نسبت به سال هاي در زمينه كم آبي مواجه شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار