آیت الله دژکام با بیان اینکه یکی از موتورهای پیشران ایران قوی باید شیراز باشد، تاکید کرد: نیازمند قدرت اقتصادی هستیم، چرا که از نظر موقعیت جغرافیایی کشور در منطقه‌ای واقع شده که بهتر از زمین‌های ما در عالم پیدا نمی‌شود و باید از این پتانسیل بهره برد.
کد خبر: ۱۰۷۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 05 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت ١٣ آبان اظهار کرد:پس از گذشت یک هفته از شهادت هم وطنان در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، یادشان را گرامی می‌داریم و امید است هر چه سریعتر انتقام خون بانیان این حادثه گرفته شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در روز دانش‌آموز به همه دانش آموزان به دلیل نقش آفرینی در حرکت اسلامی و انقلابی درود می‌فرستیم.

آیت الله دژکام گفت: شهادت تعدادی از دانش آموزان در آبان ۵۷ زمینه پیروزی حرکت اسلامی بود و امروز ادامه این حرکت به عهده جوانان نسل بعدی است.

آیت الله دژکام افزود: با ایران قدرتمند موافقیم، اما دشمنان ما با ایران قوی مخالف هستند، ما برای مبارزه با استکبار به میدان آمده‌ایم، اما این مبارزه یک ابزار می‌خواهد؛ در حالی که در سال ٥٧ چیزی جز سپر سینه در برابر گلوله نداشتیم، اما امروز در فناوری موشک‌ها معطل نیستیم که فلان کشور قدرتمند دنیا به ما کمک کند.

وی عنوان کرد: ایران قوی امروز فقط تسلیحات نظامی نمی‌خواهد بلکه باید در همه ابعاد به قدرت اسلام و ایران اضافه شود، باید خواستار حفظ اتحاد و همدلی برای تحقق ایران قوی شد؛ در این صورت مشت محکمی بر دهان آمریکا زده خواهد شد.

دژکام به افزایش قدرت علمی کشور اشاره کرد و گفت: دانش ایرانی باید بر دنیا چیره و مورد غبطه جهانیان واقع شود و میدان دار این حرکت جوانان هستند.

او با بیان اینکه یکی از موتورهای پیشران ایران قوی باید شیراز باشد، تاکید کرد: نیازمند قدرت اقتصادی هستیم، چرا که از نظر موقعیت جغرافیایی کشور در منطقه‌ای واقع شده که بهتر از زمین‌های ما در عالم پیدا نمی‌شود و باید از این پتانسیل بهره برد.

وی ادامه داد: همه سر و صداها علیه انقلاب و شخصیت‌های انقلاب از بیچارگی دشمنان نظام است؛ آنها متوجه بیچارگی خود شده‌اند اما شاید نمی‌خواهند نشان دهند و قیافه می‌گیرند.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده‌اند که تمدن اروپایی امریکایی نفس‌های آخر خود را می‌کشد. ما با یک انقلاب برخاسته از معنویت و اسلام ناب محمدی (ص)، همراه با پشتوانه هوش ایرانی و فکر قوی ملت فارس آمده‌ایم تا فریاد معنویت صحیح و شایسته بشریت را دوباره در عالم سر دهیم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: اگر بناست یک ملتی تمدن جدیدی بسازد، باید آن تمدن بر پایه معرفت و معنویت هم باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شهدایی که مظلومانه در شاهچراغ (ع) به شهادت رساندند، زنده هستند و این پایه تفکر ماست؛ خاطرنشان کرد: عرصه نبرد بین تمدنی ما و غرب، عرصه‌ای است که از یک طرف خداباوری است و از طرفی کفر به خداوند است، اما پایه‌های انقلاب ما اساسی است و پیامبران الهی برای آن زحمت کشیده‌اند.

او تاکید کرد: چارچوب جهت گیری انقلاب را باید بشناسیم و اینکه این همه بر مسئله ولایت فقیه اصرار داریم برای این است که جهت گیری ما به سمت فلاح را، ولی فقیه مشخص می‌کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا می‌داند و تمام جهان هم می‌داند که در مقابل اندیشه قوی و حق اگر بخواهند بایستند باید یک چیزی شبیه حق عرضه کنند و مردم را گول بزنند در این راستا دو نوع اسلامی معرفی کرده است؛ یکی اسلام تحجر که همان داعش می‌شود و دیگری اسلام لیبرال.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: امام و رهبری با اسلام متحجرین برخورد کرده‌اند و اگر فریب بخوریم و تحجر را به جای تدین بگیریم، کارمان خراب می‌شود. ما با هر دو این تفکر مخالفیم، چرا که نهضت برآمده از مردم سر بلند ایران مبنی بر اسلام ناب محمدی است و ما می‌دانیم که اسلام ضد ظلم و ستم و طرفدار مظلومین است.

نماینده، ولی فقیه در فارس اعلام کرد : ما این فریاد را امروز با قدرت و قوت در جهان آغاز کرده‌ایم و پای این حرکت و وعده الهی هستیم؛ وعده‌ای که پایان آن پیروزی حق بر باطل است.

غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، زائران این را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته که حال ۲ تن از مجروحان، وخیم اعلام شده است.

۱۳ آبان که در تقویم رسمی کشور به نام روز دانش‌آموز نامگذاری شده، در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) به نماد عزت، مقاومت، دشمن‌شکنی و استکبارستیزی ملت ایران تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار