استاندار قم با بیان این که برخی از مشکلات دارای پیشینه ای طولانی مدت هستند بر عزم جدی استان برای حل مشکلات دانش بنیان ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 03 November 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اقتصاد دانش‌بنیان با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فروگذار نخواهیم کرد، افزود: اعتقاد مجموعه استان بر این است که باید جلسات خروجی داشته و مؤثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان گلایه‌های به حقی دارند، خاطرنشان کرد: این دغدغه‌ها درست و به جا بوده که پیگیری و رفع آن‌ها خروجی عینی جلسه است.

استاندار قم با اشاره به اینکه برخی از قوانین و مقررات کشور یکدیگر را نقض خواهند کرد، تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان در مواردی که نیاز به پیگیری‌های ملی باشد، آمادگی لازم برای حل مشکلات را دارد.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات یک‌شبه نبوده و پیشینه‌ ای طولانی‌ دارد، یادآور شد: متأسفانه آن‌طور که باید برای حل این مشکلات تلاش نشده ولی امیدواریم در دولت جدید با همراهی و همدلی بیش‌تر این موانع برطرف شود.

شاهچراغی همچنین با بیان اینکه معرفی محصول از وظایف ذاتی جهاد کشاورزی است، افزود: مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیانی که مورد تائید پارک علم و فناوری هستند، می‌توانند از ظرفیت صداوسیمای استان قم نیز استفاده کنند.

دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های عملیاتی حوزه دانش‌بنیان خود را ارائه کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این جلسه، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با مطالعه و بررسی دقیق قوانین، نسبت به شناسایی ظرفیت‌های قانونی، تکالیف دستگاه اقدام نموده و برنامه عملیاتی خود را برای توسعه دانش‌بنیان‌ها در حوزه کاری خود ارائه نمایند.

سید مهدی قریشی اظهار داشت: با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان شرایط بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجادشده است.

وی با اشاره به توجه دولت به این موضوع افزود: طی این چند ماه آیین‌نامه‌های مختلفی برای حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت معدن و تجارت، آموزش و پرورش، وزارت کشور، سلامت، صنعت نفت، علوم تحقیقات و فناوری و اقتصاد در دولت تصویب و ابلاغ‌شده است که باید توسط دستگاه‌های متناظر پیگیری و اجرا شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار