امام جمعه شهرری:
امام جمعه شهرری با بیان اینکه خون‌های ریخته شده در حرم شاهچراغ بی‌جواب نمی‌ماند، گفت: قوه قضائیه و نیروهای امنیتی نباید هیچ‌گونه سهل انگاری کنند و سریع‌تر باید انتقام این خون‌های به ناحق ریخته شده را گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ 28 October 2022

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای حضرت علی(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، بخش عمده خطبه‌های خود را با توجه به ایام ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) به بیان شأن، منزلت و جایگاه این حضرت پرداخت و اظهار کرد: در هفته پیش‌رو ولادت امام حسن عسکری(ع) و حضرت عبدالعظیم(ع) را داریم که هر دو بزرگوار در مدینه به دنیا آمدند ولی در غربت به شهادت رسیدند.

وی با بیان ویژگی‌های حضرت سیدالکریم(ع) و بیان احادیث وارده و اشاره به ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) برای این حضرت، گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به تاسی از همین حدیث شریف امام هادی(ع) برای زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) با شکوه و عظمت برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرری در ادامه با تسلیت و محکومیت حادثه شیراز ادامه داد: این هتک حرمت به حرم حضرت شاهچراغ(ع)، دلخراش و باورش بسیار سخت بود و هیچ تردیدی نیست زمینه این جنایت در این حرم را اغتشاشگرانی به وجود آوردند که بیش از ۴۰ روز آتش زدند، به غارت بردند و آدم کشتند.

حجت الاسلام شاهچراغی به پیام رهبری درمورد این حادثه اشاره کرد و افزود: این اقدام تروریستی آمر و عواملی دارد که در رأس آن آمریکا، اسرائیل و حکومت آل سعود است اما نباید از عوامل داخلی غافل شد و با کسانی که چنین زمینه‌ای را فراهم کردند باید جدی برخورد کرد.

وی با بیان اینکه به قول شهید منتظری به ضدانقلاب نباید فرصت داد و رحم کرد، یادآور شد: امام راحل فرمودند؛ ملت ما رو بکشید ملت ما بیدارتر می‌شود و لذا این خون‌ها بی‌جواب نمی‌ماند و قوه قضائیه و نیروهای امنیتی نباید هیچ‌گونه سهل انگاری کنند و سریع‌تر باید انتقام این خون‌های به ناحق ریخته شده را گرفت.

امام جمعه شهرری با تاکید بر این جمله هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم، عنوان کرد: از کودتای ۲۸مرداد سال ۱۳۳۲ بیش از ۷۰ سال گذشته ولی آمریکا دست از دشمنی برنداشته است و این موضوع را صریح هم اعلام می‌کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی با یادآوری اینکه آمریکای جنایتکار داعش را به وجود آورد و مثل سگی هار به جان مردم انداخت، اضافه کرد: برعلیه ۴ کشور روسیه، چین، کره شمالی و ایران دشمنی جدی با بودجه‌های کلان صرف می‌شود که در این میان سهم کشور ما دو برابر سایر کشورها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار