معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات ۷ هزار تن سیر به کشور‌های حوزه اوراسیا و حاشیه خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 25 October 2022

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات ۷ هزار تن سیر به کشور‌های حوزه اوراسیا و حاشیه خلیج فارس خبر داد.

 
 
به گزارش تابناک همدان،  حسین فضلی گفت : امسال میزان تولید سیر استان همدان ۴۴ هزار تن است که ۷ هزار تن به ارزش ۴ میلیون دلار به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اوراسیا صادر شده و بقیه به صورت تازه‌خوری، فراوری شده و خشک استفاده شده است.
 
وی افزود: صادرات سیر در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته که انجام قرارداد‌های تجاری چین و پاکستان و واردات سیر چینی به این کشور، ورود حجم زیاد سیر از چین به کشور‌های همسایه با قیمت پایین‌تر از سیر تولیدی ایران، اعمال تعرفه بالای ترکیه برای واردات سیر ایران و در نهایت بالا بودن هزینه تولید سیر درجه یک در داخل کشور بخشی از دلایل آن به شمار می‌رود.
 
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مقرون به صرفه نبودن قیمت تمام شده سیر بسته‌بندی شده با قیمت جهانی و بازار‌های هدف صادراتی را از دیگر دلایل کاهش صادرات عنوان کرد.
 
وی تاکید کرد: حدود ۷ هزار تن سیر در صنایع غذایی و شوریجات مصرف می‌شود ضمن اینکه در استان سردخانه نگهداری سیر با ظرفیت ۷ هزار تن فعال است.
 
فضلی با بیان اینکه تعداد چهار واحد سردخانه‌ای به ظرفیت ۱۰ هزار تن در حال احداث است گفت: ایجاد شهرک تخصصی سیر نیز در دست اقدام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار