امام جمعه قم با بیان اینکه حضور پرشور مردم بار دیگر توطئه دشمنان را خنثی کرد، گفت: انقلاب اسلامی در معرض آزمون‌های بزرگتر از حوادث اخیر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 15 October 2022

 به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به حوادث اخیر کشور، گفت: قبل از اینکه مسئله فوت این دختر را مطرح کنیم باید اشاره کنیم که دشمنان با طراحی و نقشه قبلی از این فرصت برای ضربه زدن به کشور استفاده کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اوج خباثت دشمنان اسلام در حوادث اخیر جایی مشخص شد که همزمان با مذاکره با طرف ایرانی در سوی دیگر با سلطنت طلب‌ها و منافقین برای نابودی کشور ما نقشه می‌کشیدند.

وی با بیان اینکه قانون باید حرف آخر را بزند، گفت: در حالی که مشخص شد هیچ گونه صدمه‌ای منجر به فوت این خانم نشده است، برخی‌ها عجولانه بدون آنکه بررسی‌های لازم در این حادثه صورت گیرد مجموعه نظام را زیر سوال بردند.

خطیب جمعه قم گفت: می‌بینیم که دشمنانی که برای این کشور دندان تیز کردند و با استفاده از عوامل داخلی و پول‌های آل سعود در کشور چنین دچار مشکلاتی ایجاد کردند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: انقلاب اسلامی در معرض آزمون‌های بزرگ‌تر از این قرار می‌گیرد، اما بر این باور هستیم ملت ایران این مسیر را با قامتی استوارتر ادامه می‌هد.

خطیب جمعه قم در ادامه خطاب به مسئولان، گفت: این حوادث ممکن است بیاید و برود، اما این بدان معنا نیست که مسئولان از وظیفه اصلی خود غافل شوند.

وی با بیان اینکه دیدیم که ملت ایران با چه صلابتی به میدان آمد، افزود: این حضور بدین معنا است که ملت با وجود مشکلات هر جا که دشمن، کشور و نظام را مورد هدف قرار دهد آرام نمی‌گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: البته این بدین معنی نیست که مسئولین دست روی دست بگذارند، بلکه باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم و ریشه کنی فقر و فساد و گرانی کار کنند و این اتفاقات باید بهانه‌ای باشد که مسئولین بیش از پیش به وظایف خود عمل کنند و تا مردم شاهد رفع مشکلات و نارسایی ها باشند.

امام جمعه قم در ادامه از حضور میلیونی و باشکوه ملت انقلابی و دوستداران نظام اسلامی در راهپیمایی ضد اغتشاشگران قدردانی کرد و گفت: این حماسه ملت ایران موجب شد که دشمنان یک بار دیگر نقشه های خود را بر آب ببینند.

آیت الله حسینی بوشهری با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: خدا می‌فرماید، پیامبری از جنس خودتان آمده که در تمامی سختی‌ها او هم دغدغه‌مند است و وظیفه او راهنمایی مردم به سمت سعادت است.

خطیب جمعه قم افزود: اخلاق خوش پیامبر گرامی اسلام (ص) سبب شد تا افراد زیادی در اطراف ایشان جمع شوند و  پیامبر اسلام برای همیشه الگوی بشریت است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های پیامبر (ص) این بود که همواره به فکر کردم بود، گفت: مدال افتخار دیگر پیامبر (ص) این بود که با عنایت خدا، لسان او نرم شد و مردم وقتی با او حرف می‌زدند به سمتش جذب می‌شدند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تبریک میلاد امام جعفر صادق (ع)، گفت: مذهب ما به مذهب جعفری شناخته می‌شود؛ چرا که در آن زمان عده‌ای دین خدا را بازیچه گرفتند و امام (ع) تصمیم می‌گیرد که باید نخبه پروری کند تا جامعه خدا باور شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته وحدت گفت: مقصود از وحدت این نیست که سنی باید شیعه شود و یا برعکس، بلکه باید توجه کنیم که امت اسلامی امروز با استکبار مواجه است که اگر این اتحاد و وحدت در بین امت اسلام وجود داشت امروز فلسطین و یمن تنها نبودند و اموال آنان به غارت نمی‌رفت و اسلام به عنوان قدرتی در دنیا شناخته می‌شد.

امام جمعه قم افزود: متأسفانه دشمنان در این سال‌ها جنگ بین سنی و شیعه و جنگ بین شیعه و شیعه راه می‌اندازند تا این امر محقق نشود.

وی ادامه داد: این کنفرانس وحدت نباید به یک بیانیه خلاصه شود و باید کاری عملی و اجرایی کرد تا بیداری لازم در جهان اسلام رخ داد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به در پیش بودن سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم گفت: امروز به برکت حضرت فاطمه معصومه (س) از سراسر عالم افرادی به قم می‌آیند تا با معارف اسلامی آشنا شوند و به کشور خود منتقل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار