دبیر کل مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران:
دبیر کل مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران ضمن انتقاد از ضعف اطلاعرسانی و انعکاس اقدامات شهرداری‌ها، تقویت این حوزه در راستای امیدآفرینی در جامعه خواستار شد و گفت: تقویت ارتباطات با مجلس و دولت باید توسط کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرها انجام شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ 12 October 2022

«احسان متولیان» امروز چهارشنبه در سی امین نشست کمیته ارتباطات و امور بین الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که به میزبانی شهرداری یزد برگزار شد، بر لزوم تهیه خروجی مناسب در جریان برگزاری این نشست‌ها،‌ اظهار کرد: مجمع شهرداران کلانشرها دارای ۱۰ کمیسیون و دو کمیته مستقل است که کمیته ارتباطات یکی از این کمیته‌هاست که امیدوار بودیم جزو موفق‌ترین عملکردهای مجموعه باشد.

وی با بیان این که انتظار داشتیم اقدامات شاخص شهرداری‌ها با انعکاس و اطلاعرسانی منجر به امیدآفرینی در جامعه شود، گفت: متاسفانه چنین اقدامی روی نداده است و از این بابت که کمیته ارتباطات در مقایسه با دیگر کمیسیونها عملکرد موفق و موثری نداشته، از اعضای آن گلایه داریم.

متولیان گفت: هرچند اتفاقات بزرکی در شهرداری‌ها را شاهدیم ولی انعکاس مشهودی از این موارد در جامعه دیده نمی‌شود و بعضاً کارهایی که باید توسط کمیته ارتباطات انجام شود، به دلیل کاستی این کمیته با ورود دیگر کمیسیونها انجام می‌شود تا کار عقب نیافتد.

وی با اشاره به این که پس از هشت سال امسال عزمی برای ورود اتوبوس در حوزه مدیریت شهر اتفاق افتاده ولی اطلاعرسانی در این زمینه ضعیف بوده یا در سیل تابستان امسال یزد اگر شهرداری ورود نداشت شاید با مشکلات زیادی در این شهر و برای شهروندان مواجه می‌شدیم اما با این وجود متاسفانه اطلاعرسانی خوبی در این زمینه انجام نشد، بر لزوم انعکاس مناسب اقدامات شهرداری‌ها تاکید کرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم داشتن وحدت رویه در این کمیته، عنوان کرد: اگر مطالبه شهرداری در خصوص مطالبه ۲۰ میلیاردی شهرداری ها از راهور به صورت اجماع از دولت انجام نمی‌شد، شاهد اقدام مناسبی در این رابطه نبودیم لذا در موضع خبر و اطلاعرسانی اگر وحدت رویه وجود داشته باشد حتی اگر در برخی بخشها نیز عقب باشیم، موفق به پیشبرد اهداف شهرداری و امیدآفرینی در جامعه خواهیم بود.

این مسئول اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری‌ها به مراتب عملکرد بهتری نسبت به سایر بخشها داشته اند ولی اطلاعرسانی در رابطه با اقدامات صورت گرفته بسیار ضعیف بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که تقویت ارتباطات با مجلس و دولت باید در این کمیته انجام شود، از اعضای این کمیته خواست تا جلسات مستمری با نمایندگان مجلس داشته باشند و مسائل مجموعه خود را از آنها مطالبه کنند.

دبیر کل مجمع شهرداران کلان شهرها موفق نبودن شهرداران و مجموعه شهرداری‌ها در برخی امور از جمله تخصیص بودجه را ناشی از عملکرد ضعیف در اطلاعرسانی مطلوب و ارتباط مناسب با نمایندگان مجلس و دولتمردان دانست.

متولیان همچنین گفت: قرار بود مجموعه‌های مشترکی بین شهرداری‌ها راه‌اندازی شود و تصمیماتی که در کمیته اتخاذ می‌شود، منعکس گردد یا این که قرار بود خبرگزاری مشترکی برای شهرداری‌ها داشته باشیم ولی هیچکدام اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان این که توقع داشتیم اقدامات موثر و خوبی که با حضور هشت کلانشهر اتجام شده،‌ در تمام شهرداری‌های کشور بسط داده شود، تاکید کرد: اگر اتفاقات خوبی که حوزه شهری انجام می‌شود، برای مردم بازگو شود دیگر شاهد استیضاح شهرداران دلسوز به بهانه‌های مختلف توسط شوراها نمی‌بودیم.

متولیان در پایان با اشاره به تصمیم مجلس برای لحاظ ۱۲ درصد از مجموع ۲۰ درصد عوارض شهرداری‌ها به مناطق محروم ، گفت: قطعاً اهتمام به مناطق محروم اقدام خوبی است اما نباید از جیب شهرداری برداشته شود در حالی که جیب دولت به مراتب بزرگ‌تر است و جلوگیری از چنین مواردی تنها در صورت اطلاعرسانی دقیق و درست توسط روابط عمومی‌ها محقق خواهد شد.

گفتنی است؛‌ اجلاس کمیته ارتباطات مجمع کلانشهرهای ایران به مدت دو روز به میزبانی شهرداری شهر میراث جهانی یزد در حال برگزاریست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار