مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: در راستای توافق صورت گرفته میان ادارات ثبت اسناد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرصت طلایی تعویض رایگان اسناد مالکیت مناطق روستایی در سطح استان فراهم شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 10 October 2022

«مهدی اقبال» در این خصوص در حاشیه قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی شهرستان تفت، اظهار کرد: مردم روستاها می‌توانند تا پایان آذرماه از این فرصت ایجاد شده بهره برده و برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری بدون پرداخت هزینه ، اقدام کنند.

وی افزود: در محدوده شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر نیز ادارات ثبت اسناد و املاک استان در اسرع وقت نسبت به تعویض اسناد مالکیت اقدام می نمایند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همچنین با اشاره به پایان مهلت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای در قانون جامع حدنگاری به دستگاه‌های دولتی هشدار داد که در صورت عدم اقدام برای تعیین تکلیف اراضی و املاک دولتی و عدم تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری، به عنوان ترک فعل به سیستم های نظارتی و قضایی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد : هویت سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌هاست و با جدیت دنبال می شود.

اقبال تصریح کرد: در حوزه اجرای کاداستر اراضی کشاورزی هم با توجه به تأمین هزینه ها ، نیازمند تبلیغ و اطلاع رسانی مسئولان محلی بویژه ائمه جمعه و جماعات ، بخشداران، دهیاران و شوراها هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار