دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل و حوزه های قضایی تابعه استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 06 October 2015
ناصر عتباتی روز سه شنبه در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان اردبیل گفت: این شعبه به لحاظ اهمیت انتخابات زیر نظر شخص دادستان خواهد بود و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خارج از نوبت و در وقت فوق العاده انجام می گیرد.
وی افزود: اقدامات دادسرا در سه مرحله قبل ، حین و بعد از انتخابات رویکرد پیشگیرانه با برخوردهای قضایی خواهد بود و نماینده دادستان نیز در جریان انتخابات حضور فعال داشته و هر گونه تحرکات را رصد و گزارش خواهد کرد تا در صورت مشاهده موارد تخلف سریع اقدامات و برخوردهای قانونی در صیانت از انتخابات آزاد و سالم انجام شود.
دادستان عمومی و انقالاب اردبیل با تاکید بر ضرورت تدوین منشور اخلاقی و قانونی انتخابات اظهار کرد: این منشور همراه با قواعد و مقررات و ضمانت های اجرای کیفری باید به نامزدها ، روسای ستاد و فعالان انتخاباتی و هیات های نظارتی انتخاباتی و دست اندر کاران انتخاباتی قرار بگیرد تا با عمل به این منشور انتخابات سالمی را برگزار کنیم.
وی همچنین با اشاره به موضوع شبکه های اجتماعی و تبلیغات در آن گفت: هر گونه تخریب افراد در این شبکه ها و تبلیغات زود هنگام در آن جرم بوده و با موارد تخلف به شدت و بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، حجت الاسلام محمد علی قاصدی ربیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه گفت: تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی ارزشمند و مقدس است و صیانت از این دستاورهای انقلاب وظیفه شرعی ، قانونی و اخلاقی است.
او از جمله این دستاوردهای مهم را انتخابات دانست که مردم حق حاکمیت بر سرنوشت خود پیدا می کنند و افزود: تشکیل این ستاد برای حفاظت از زحماتی است که برای برگزاری احسن انتخابات صورت می گیرد و راه را برای فرصت طلبی افراد سود جو و متخلف می بندد.
حجت الاسلام قاصدی گفت: برگزاری انتخابات سالم پشتوانه مستحکمی برای نظام است و دستگاه قضایی بر همین مبنا و نظر به اهمیت آن و نیز عمل به وظیفه قانونی 'پیشگیری از جرم و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی' اقدام به تشکیل این ستاد کرده تا با همفکری ، همکاری و تعامل با یکدیگر انتخابات موفقی داشته باشیم.
او اظهار داشت: این ستاد ظرفیتی را ایجاد می کند در کنار استفاده از تجربیات سال های گذشته برگزاری انتخابات و نیز مباحث جدید مطروحه در انتخابات پیش رو از جمله بحث شبکه های اجتماعی و تبلیغات زود هنگام در آن و پیشگیری از تخلفات احتمالی در فضاهای مجازی با استفاده از فکر و نظر جمعی به راهکارهایی دست یابیم و در صورت بروز تخلف و برخورد با مجرمین، حمایت این ستاد پشتوانه خوبی برای برخوردهای قضایی باشد.
وی با بی طرف دانستن دستگاه قضایی در جریان انتخابات افزود: اولویت اصلی دستگاه قضایی در انتخابات بحث پیشگیری از وقوع جرم است ولی در صورتی که به رغم توصیه های قضایی فردی مرتکب تخلف شود سیستم قضایی بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و فارغ از هرگونه وابستگی به جناح ، قوم یا فرد خاصی اقدامات قاطع و قانونی انجام خواهد داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار