شهرستان نکا باتوجه به ولایتی و انقلابی بودن شهروندان، در اغتشاشات اخیر دچار مشکل نشد اما شهرها و استانهای دیگر درآمد و اقتصاد آنها به چالش کشیده شد
کد خبر: ۱۰۷۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 09 October 2022

به گزارش تابناک مازندران، جلسه شورای اداری شهرستان نکا عصر امروز شنبه 17مهر 1401 با حضور مدیران ادارات و نهادهای شهرستان نکا برگزار شد. 

فرماندار شهرستان نکا ضمن خوش آمدگویی به مدعوین به جلسه، دلیل اصلی اتفاقات اخیر و دسیسه های دشمنان را توفیقات ملت ایران در زمینه های مختلف عنوان کرد، چراکه در سال ۱۳۸۸ هم سرعت پیشرفت ایران بسیار زیاد بود و آمریکا تصمیم به وضع تحریم‌های ظالمانه گرفت و سپس اغتشاش کرده بود.

عبدالرضا بابائی تصریح کرد، با گذشت یکسال از روی کار آمدن دولت رئیسی، شهرستان نکا نیز پیشرفت چشمگیری داشته است، مثلا روستاهای آکرد، سوچلما و ... در منطقه محروم هزارجریب آسفالت شدند و ۲۴ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی افزود: همچنین توفیق ما در پیاده روی اربعین بسیار خوب و مثال زدنی بود که دشمن این توفیقات ایران را شکست سنگینی برای خود احساس و در نتیجه اغتشاشات اخیر را طراحی و اجرا کرد، زیرا امروز اجتماع اربعین، غیر از اجتماعی اعتقادی و باور دینی، یک اجتماع بزرگ سیاسی است و دشمن از این میترسد.

فرماندار شهرستان نکا، پیوستن ایران به شانگهای را پیروزی ایران و شکست دیگر دشمن عنوان کرد، زیرا غربیها فکر نمی‌کردند این اتفاق رقم بخورد. همچنین صحبتهای شجاعانه و مدبرانه ی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل و نشان دادن عکس سردار سلیمانی با گفتن اینکه، ما انتقام سردار سلیمانی را میگیریم، ترس در دل دشمن ایجاد کرد.

بابائی تصریح کرد: امروز دشمن در نقطه ضعف خود مانده است و آن موضوع انرژی است که دشمن در ذلیل ترین شرایط ممکن و جمهوری اسلامی در قدرتمندترین شرایط ممکن قرار گرفته است. هر زمان این افتخار در تاریخ انقلاب رخ داد، دشمن دسیسه و فتنه ای به پا کرد که فتنه اصل رویشها است و اگر با حق بودیم، برنده ایم و اگر نبودیم شکست میخوریم.

وی گفت: این فتنه بسیار پیچیده است و باید خیلی مراقب باشیم، اینکه این فتنه را پشت سر خواهیم گذاشت، تردیدی وجود ندارد چون هم مبنای اعتقادی است و هم محاسبات روی زمین ماست و این دسیسه ی استکبار جهانی و صهیونیسم است و منافقین و کومله نمی‌توانند در کشور عرض اندام کنند.

فرماندار شهرستان نکا تصریح کرد: اینها طراحی سرویسهای اطلاعاتی بیگانه است که سیا و ... با هم جمع شدند و فتنه به پا کردند که متاسفانه برخی فریب خوردند، اما اگر بصیرت بیشتر بود، فریب نیز کمتر میشد.

بابائی خاطرنشان کرد: غیر از دشمن، موارد دیگری نیز در این اغتشاشات نقش داشته است، از جمله: غفلت ما در فضای مجازی و رسانه، خیانت برخی مسئولین در فضای مجازی در گذشته که باعث شد نوجوانان ما فریب بخورند.

وی اکثر شرکت کنندگان در اغتشاشات را نوجوانانی که یا فرزند طلاق بودند، یا ناپدری و نامادری داشتند، یا معتاد بودند و دچار انواع دیگر آسیب‌های اجتماعی بودند عنوان کرد و از نهادهای متولی خواست، وسط میدان بیایند و در مدارس دوره های اموزش مجازی برگزار نمایند.

فرماندار شهرستان نکا، در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: هر چند برخی از مطالبات تظاهرکنندگان حق است، اما دشمن از آن سواستفاده کرد و مردم را به سمت اغتشاش هدایت کرد، زیرا جنس مطالبه گری با اغتشاش گری فرق دارد، در مطالبه گری، آمبولانس، مامور نیروی انتظامی و بانک را آتش نمیزنند، با کوله پشتی چاقو توزیع نمیکنند و مانع انتقال بیمار به بیمارستان نمیشوند.

بابائی خاطرنشان کرد: دشمن با بهانه ای به نام حجاب و عدم حجاب و اسم رمز گشت ارشاد، عملیاتش را شروع کرد و ساده لوحانه است که فکر کنیم، مهسا امینی باعث این اغتشاشات شده است.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقتدار ما است و ما امنیت امروز را مدیون نیروی انتظامی، نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ارتش و دستگاههای امنیتی ارتش هستیم و ساده لوحانه است که فکر کنیم با رفتن نظام جمهوری اسلامی، وضعیت، خیلی خوب خواهد شد.

فرماندار شهرستان نکا خاطرنشان کرد: دشمن هدف دیگری را دنبال میکند و آن تضعیف از داخل و تهاجم از بیرون است، هرچند به گفته مقام معظم رهبری، آنها کوچکتر از آن هستند که بخواهند این حرفها را بزنند، زیرا آنها هنوز قوم باغیرت کرد، بلوچ و ... را نشناختند، چراکه بسیاری از شهیدان ما از این اقوام بوده اند.

بابائی تاکید کرد: مردم باید در این زمینه هوشیار باشند و بدانند، طراحی دشمن در واقع تجزیه کشور است که تحرکات کومله، پژواک، رژیم صهیونیستی در آذربایجان و ترکمنستان، جنوب شرق، عربستان و امارات و ... همه آنها به دنبال این هستند که همراهی ویژه ای برای تجزیه کشور کنند.

وی در پایان گفت: در اغتشاشات اخیر، در برخی از شهرهای استان مازندران مشکل داشتیم و باوجود ویژگی اغتشاش در شهرستان نکا، از ساعت ۳ بعدازظهر روز ۲۹ شهریور اعضای شورای تامین در جلسه مستقر شدند و قبل از شروع درگیریها با حضور سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی، دادستان، رئیس دادگستری تقسیم تدابیر لازم اندیشیده شد و تقسیم کار کردند و از اغتشاش جلوگیری کردند.

فرماندار شهرستان نکا، در پایان از همه ی دستگاههای اجرایی خواست تا اقدامات خودحفاظتی خود را ظرف ۴۸ ساعت به فرمانداری گزارش دهند.

 

هر آنچه جلسه شورای اداری شهرستان نکا گذشت
هر آنچه جلسه شورای اداری شهرستان نکا گذشت  

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا وقف را از مصادیق بارز و روشن صدقات جاریه دانست که در قرآن به باقیات و صالحات تعبیر شده و در همه ی ملتها با نامهای دیگر بوده است.

دارابی گفت: ما در موقوفات ۲بخش به نامهای «انتفاع» و «موقوفات» داریم که «انتفاع» شامل حسینه، تکیه و امامزاده است که برای نگهداری تا همیشه نیاز به حمایت دارند، اما «موقوفات منفعتی» خود درآمد دارند و هر نیتی که واقف دارد باید انجام شود که در این راستا از مسئولین انتظار داریم در کنار موقوفات انتفاعی، یک موقوفه منفعتی نیز بگذاریم تا اگر وقتی نبودیم، موقوفه بتواند اداره شود. 

هر آنچه جلسه شورای اداری شهرستان نکا گذشت
هر آنچه جلسه شورای اداری شهرستان نکا گذشت  

وی عنوان کرد: ما بطور کل ۳۸۵ موقوفه ی انتفاعی داریم اما موقوفات منفعتی ما کمتر است که ۱۷ تای آن دارای متولی است که به آنها موقوفات غیرمتصرفی گفته میشود و بقیه ی موقوفات منفعتی است منفعتی هستند، که تولیت آن با اوقاف است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا، ضمن تشکر از زحمتکشان بخش مدیریت در اوقاف، در انتفاع، اظهار کرد: انتظار داریم مدیریت جدید روی کار بیاید تا مصادیق بِروز باشد و اجرای آمنانه و صحیح انجام شود، چراکه در غیراینصورت شرعا و عرفا دچار چالش میشویم. 

 

 

 

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار