نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توجه به کرامت انسانی را یکی از ضروریات جامعه دانست و گفت: دلیل اصلی مشکلاتی که در جامعه شاهد هستیم بی برنامگی و عدم شناخت از اجتماع و و بازار است و متاسفانه در توزیع خدمات برای مردم،  عدالت را رعایت نمی کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ 09 October 2022

 

 
 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توجه به کرامت انسانی را یکی از ضروریات جامعه دانست و گفت: دلیل اصلی مشکلاتی که در جامعه شاهد هستیم بی برنامگی و عدم شناخت از اجتماع و و بازار است و متاسفانه در توزیع خدمات برای مردم،  عدالت را رعایت نمی کنیم.

به گزارش تابناک همدان، آقای علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص کاهش سرمایه اجتماعی، اظهار کرد: به دلیل بی تدبیری دولت‌های گذشته و عدم توجه به مردم که همین الان هم رواج دارد، شاهد کاهش سرمایه اجتماعی هستیم. همچنین بی عدالتی در ایجاد شغل، پرداخت حقوق و بیمه را شاهد هستیم اما از سوی دیگر در انتخاب مدیران هم آنطور که شایسته است عمل نمی‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه تامین شغل خصوصا برای جوانان مشکلات زیادی داریم. کار هست اما فرهنگ کار و تلاش نیست و خیلی از شغل ها را جوانان کشورهای دیگر اشغال کردند. به نظر من وزرا نباید دولتی باشند چراکه در اینصورت فقط پاسخگوی دولت و مجلس خواهند بود؛ بنابراین وزرا باید پاسخگوی مردم باشند؛ به مطالبات نیروی کار و کارگر پاسخ دهند؛ بتوانند مشکلات کارفرما را حل کنند و وزیری که روی کار می‌آید باید تعاونی را بشناسد و به اقتصاد تعاونی ها اعتقاد داشته باشد.

وی با اشاره به میزان توجه به «اقتصاد تعاون» در برنامه ششم توسعه، گفت: در برنامه ششم توسعه آمده است که 30 درصد اقتصاد کشور باید از طریق تعاونی‌ها باشد درحالی که این میزان الان حدود 5 تا 7 درصد است.

آقای پاک فطرت در ادامه به مشکلات بازنشسته ها اشاره کرد و گفت: امروز حدود 10 میلیون بازنشسته داریم و باید بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم درحالی که حقوق بازنشسته ها کفاف 50 درصد معیشت آنها را هم نمی دهد. بازنشسته های ما امروز از نظر شخصیتی حتی جلوی فرزندان خود بسیار ضعیف شدند و کرامت انسانی بازنشسته ها در نظر گرفته نمی‌شود و عدالت را که جناب اقای رئیسی بسیار به آن تاکید می‌کنند، در پرداخت حقوق بازنشسته ها رعایت نمی‌شود و کار غلطی است که حقوق بازنشسته های یک گروهی بیش از 10 درصد افزایش پیدا کند و گروه دیگری که شاید خدمت بیشتری به جامعه کردند کمتر افزایش یافته باشد. بنابراین به نظر من دلیل مشکلاتی که در جامعه شاهد هستیم  بی‌برنامگی و عدم شناخت اجتماع و و بازار است و متاسفانه در توزیع خدمات برای مردم،  عدالت را رعایت نمی کنیم.

آقای پاک فطرت توجه به کرامت انسانی را یکی از ضروریات جامعه دانست و گفت: کرامت انسانی، همان عدالت است. ما خوب شعار می دهیم اما بلد نیستیم آن را اجرا کنیم. به عنوان نمونه «مدیریت» کار هر کسی نیست و یکسری ضریب های خاص هوشی و نبوغی می خواهد و فقط علم هم نمی تواند عامل مدیریت شود. عدالت در یک جمله یعنی هر چیزی را به اندازه و به حقش در جای خودش قرار دهیم . یعنی من باید ببینم آیا در توانم هست که فلان مسوولیت را بر عهده بگیرم یا نه! بنابراین عدالت خیلی پیچیده نیست اما در مسایل مختلف مثل توزیع پست ها، استخدام ها و پرداخت ها، عدالت را رعایت نمی‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نیاز به سرمایه های اجتماعی داریم و مجلس با رای منفی به وزیر پیشنهادی کار نشان داد این وزارتخانه یکی از ضروری ترین وزارتخانه ها است و در عین حال مشکلات عمیقی در حوزه اجتماعی داریم که حل آن نیاز به مدیری توانمند دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار