مراسم پایانی دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی گروه ها و نفرات برتر در سالن سینما کوردستان مریوان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 05 October 2015
به گزارش تابناک تبریز ، هیات داوران با توجه مولفه پژوهش، کارگردانی و طراحی حرکات و ایجاد فضای خوب، نمایش « دختری بر آب خروشان» به کارگردانی مهدی صالح یار از آذربایجان شرقی را به به عنوان نمایش برتر این بخش معرفی کرد.

مهدی صالحیار، سرپرست گروه تئاتر اوینار و نویسنده و کارگردان نمایش «دختری بر آب خروشان» در مورد نمایش « دختری بر آب خروشان» گفت: نمایش فوق بر اساس داستان سارای که از قصه‌های قدیمی آذربایجان است و از دیرباز توسط عاشیق‌ها در مجالس خوانده‌می‌شود، توسط گروه تئاتر اوینار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایش بدون دیالوگ است و توسط کودکان زیر 12 سال در مدت‌زمان 20 دقیقه اجرا می‌شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت تئاتر خیابانی افزود: شرایط تئاتر خیابانی در استان و کشور هم بد است و هم خوب. شرایط ما ازاین‌جهت خوب است که تنوع آثار ارائه‌شده در جشنواره‌ها بسیار بالا است و هنرمندان تئاتر خیابانی کارهای باارزشی تولید می‌کنند.

صالحیار ادامه داد: اما از سوی کارشناسان، مسئولان و متولیان تئاتر به‌خصوص داوران، دید جامع و یکسانی را به تئاتر خیابانی شاهد نیستیم و اکثر داوری‌ها بر اساس سلیقه شخصی انجام می‌گیرد و آسیب‌شناسی در زمینه تئاتر خیابانی وجود ندارد.

گفتنی است، دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنجم تا نهم مهر ماه در شهر مریوان در استان کردستان برگزار شد.

گفتنی است نمایش « دختری بر آب خروشان» با حمایت حوزه هنری استان آذربایجان شرقی توسط مهدی صالحیار کارگردانی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار