معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم شاهد افزایش حمایت‌های جامعه خیرین مدرسه ساز از این بخش بودیم، کمک‌های صورت گرفته از سوی خیرین در راستای احداث واحدهای آموزشی در کشور بیش از ۸ برابر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 29 August 2022

به گزارش تابناک قم، صادق ستاری در مراسم افتتاح 4 طرح آموزشی و فرهنگی استان قم اظهار داشت: فراهم آوردن زیر ساخت‌های مورد نیاز آموزشی و نیز توجه به عدالت آموزشی از جمله موارد تاکید شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش این موضوعات دنبال می‌شود.

وی با اشاره به سیاست دولت در راستای توزیع عادلانه سرانه فضاهای آموزشی و تربیتی بیان کرد: هم اکنون بیش از 2100 فضای آموزشی در استان‌های مختلف کشور در دست اجرا است.

ستاری فرد عنوان کرد: در دور نخست سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌های کشور 26 هزار میلیارد تومان به منظور تکمیل زیر ساخت‌های آموزشی اختصاص یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش  از تجهیز همه مدارس دخترانه و پسرانه استان در مقاطع مختلف به امکانات ورزشی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تا مهرماه از محل اجرای طرح شهید سلیمانی باید دو هزار و یکصد فضای ورزشی در مدارس کشور ایجاد شود که سهم استان قم 43 فضای ورزشی است که از این تعداد 15 فضای ورزشی در اختیار دانش آموزان قمی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بهره برداری 3 تا 4 زمین چمن در منطقه پردیسان تا پایان بیان کرد: تا اول مهرماه 15 زمین چمن مصنوعی هم در استان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

ستاری فرد تصریح کرد: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم شاهد افزایش حمایت‌های جامعه خیرین مدرسه ساز از این بخش بودیم، به گونه‌ای که کمک‌های صورت گرفته از سوی خیرین در راستای احداث واحدهای آموزشی در کشور بیش از 8 برابر شده است.

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم نیز در این مراسم بر لزوم تلاش و همکاری مضاعف اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اداره کل آموزش و پروش استان برای رفع سریع نیاز‌های آموزشی استان تاکید کرد.

وی افزود: تاکنون 700 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور جذب استان شده و تلاش داریم تا پایان شهریورماه 500 میلیارد تومان دیگر دریافت کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه مدیران باید قدر فرصت خدمتگزاری به مردم را بدانند خاطرنشان کرد: در استان قم در حوزه‌های آموزشی عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که باید با سرعت پروژه‌های آموزشی تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از برادر شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور تجلیل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار