فرماندار دهلران:
فرماندار دهلران گفت: امسال بیش از دو میلیارد ریال برای امور دامپزشکی در راستای خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف در دهلران هزینه می شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 05 October 2015

فرماندار دهلران گفت: امسال بیش از دو میلیارد ریال برای امور دامپزشکی در راستای خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف در دهلران هزینه می شود.

به گزارش تابناک ایلام: امید علی سبزی روز دوشنبه در آستانه هفته دامپزشکی در جمع کارکنان اداره دامپزشکی این شهرستان اظهار کرد: رسالت دامپزشکی در تامین سلامت غذایی و فرآورده های دامی و کنترل بیماری های مشترک دام و انسان مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به حوزه گسترده فعالیت دامپزشکی افزود: نظارت بر چرخه تولید تا عرضه فرآورده های پروتئینی دام و طیور به مردم از جمله وظایفی است که باید به دقت انجام شود.
فرماندار دهلران تاکید کرد: دامداران اقشاری مولد و زحمت کش هستند و نقش موثری در تولید و تامین نیازهای غذایی جامعه دارند.
سبزی بر لزوم نظارت جدی بر کشتار دام در شهرستان تاکید کرد و افزود: دامپزشکی در حوزه کشتار دام با توجه به ضرورت موضوع دقت نظر و نظارت جدی و مستمر داشته باشد.
وی با اشاره به جمعیت بیش از 350 هزار راس دامی در این شهرستان گفت: دامپزشکی با توجه به گستردگی این شهرستان از نظر خدمت رسانی به دامداران بخوبی عمل می کند.
رییس شبکه دامپزشکی دهلران نیز در حاشیه این دیدار گفت: در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و 276 راس دام سنگین و سبک در این شهرستان به منظور تامین گوشت مورد نیاز مردم کشتار شدند.
ایوب دارابی اظهار کرد: از این تعداد دام، 519 راس گوسفند، 403 راس بز و 354 راس گاو و گوساله بوده است ضمن اینکه 9 هزار و 96 کیلو گوشت گوسفند و بز، 53 هزار کیلوگرم گوشت گاو و گوساله و یک هزار و 350 کیلوگرم گوشت مرغ در این شهرستان در این مدت تولید شده است.
وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری از سه هزار و 770 مورد بازرسی از اماکن عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی شهرستان، 164 کیلوگرم مواد لبنی فاسد، 64 کیلوگرم تخم مرغ فاسد، 282 کیلوگرم گوشت مرغ و 84 کیلوگرم گوشت ماهی غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد.
دارابی تاکید کرد: در این ارتباط پنج پرونده تخلف بهداشتی برای واحدهای صنفی عرضه کننده متخلف تشکیل و برای سیر مراحل به مراجع قضایی ارسال شد.
شهرستان دهلران در 230 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و از مناطق مستعد کشاورزی و دامپروری این استان محسوب می شود./ج

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار