وزیر نیرو اعلام کرد:
وزیر نیرو گفت: به منظور اجرای پروژه های صنعت آب و برق در استان همدان، وزارت نیرو هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ 28 July 2022

وزیر نیرو گفت: به منظور اجرای پروژه های صنعت آب و برق در استان همدان، وزارت نیرو هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد.

به گزارش تابناک همدان، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در شورای اداری استان همدان که با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود: میزان بارش های نزولات آسمانی در استان همدان، ۴۰ درصد نسبت به دراز مدت و ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: این استان در ۴۵ سال گذشته، چنین خشکسالی را در ۲ سال پی در پی را تجربه نکرده و امیدواریم بارش های سال آینده بیشتر و وضعیت این استان بهتر شود.

محرابیان تصریح کرد: در حوزه آبرسانی شهری و روستایی اقدامات خوبی در استان همدان شده است و پروژه های بسیار خوبی در دست اقدام داریم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ۱۳طرح آبرسانی شهری و روستایی و پنج طرح ساخت تصفیه خانه و در مجموع ۱۸ طرح با اعتبار نزدیک به سه هزار میلیارد تومان در استان همدان عملیاتی می شود.

این مقام مسئول افزود: در حوزه برق نیز یک نیروگاه ۵۰۰ مگاوات حرارتی با اعتبار سه هزار میلیارد تومان و هفت طرح پست برق با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در استان همدان در دست اجرا است.

وی گفت:  با توجه به شرایط خشکسالی روستاها با مشکل تامین آب همراه هستند و قرار است به ۲۸۰ روستا آبرسانی شود که یک خط ۴۰۰ کیلومتر نیاز و۱۲ درصد پیشرفت دارد.

محرابیان ادامه داد: در شهرهای فامنین ملایر تویسرکان کبودرآهنگ تصمیمات خوبی در حوزه آبرسانی گرفته شده است و تا پایان سال برخی از طرح ها بهره برداری می شود.

وی گفت: در نیروگاه مفتح در سال های قبل برداشت آب از آب های زیر زمینی بود که با اتصال پساب فاضلاب این مشکل برطرف شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: اعتبارات خوبی برای ساخت برج خشک دوم نیروگاه شهید مفتح در نظر گرفته شده و در مجموع برای این نیروگاه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ساخت برج خشک خنک کننده در نظر گرفته شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار