بازه کشت تا برداشت سویا در بابلسر به طور معمول از اوایل بهار تا اواسط پاییز است و پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 3 تن و 200 کیلو گرم در هکتار، 156 تن دانه روغنی سویا در شهرستان تولید شود
کد خبر: ۱۰۵۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 28 July 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت:
پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 3 تن و 200 کیلو گرم در هکتار، 156 تن دانه روغنی سویا در شهرستان تولید شود.

بر اساس این گزارش ، حمیدرضا رحمانی از کشت دانه روغنی سویا در 51 هکتار از مزارع شهرستان بابلسر خبر داد و گفت: 46 هکتار از این مزارع به صورت مکانیزه و مابقی به شکل غیر مکانیزه کشت شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به سطح سبز 49 هکتاری سویا در این شهرستان، افزود: تاکنون 3 هزار و 450 کیلوگرم انواع کود شامل اوره، فسفات و پتاس و 27 لیتر باکتری برای تغذیه گیاهی و 14 لیتر علفکش قبل و بعد از کشت توسط سویاکاران بابلسری مصرف شد.

 

وی اظهار کرد: بازه کشت تا برداشت سویا در بابلسر به طور معمول از اوایل بهار تا اواسط پاییز است و  پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 3 تن و 200 کیلو گرم در هکتار، 156 تن دانه روغنی سویا در شهرستان تولید شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به خرید تضمینی محصول سویا توسط مباشرین در زمان برداشت، تصریح کرد: کشت سویا سبب اصلاح خاک زراعی و پایداری تولید محصول کشت شده و علاوه بر تولید روغن، به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزاء زنجیره نهاده‌های دام و طیور استفاده می شود. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار