با توجه به کوچ پروتکل ها از زندگی مردم و عادی شدن شرایط ،اقناع دوباره مردم کار آسانی نخواهد بود ،بنابراین باید گفت که مردم و کادر درمان روزهای سختی را پیش رو خواهند داشت .
کد خبر: ۱۰۵۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱ 25 July 2022

تابناک ایلام، علی اصغر اسدی :: پس از واکسیناسیون عمومی برعلیه ویروس کرونا ،چند ماهیست که فتیله این ویروس ریز نقش مخرب در کشور پایین کشیده شده است ،برخی بر این تصور بودند که با اجرای مراحل چند گانه واکسیناسیون کار تمام شده وشاید برای همیشه از شر این مهمان شرقی خلاص شده ایم.

دستاورد پنداری از سوی متولی مبارزه با کرونای آلوده به نگاه های سیاسی باعث شد تا صدای طبل پیروزی زودهنگام از میدان مبارزه به گوش برسد .

همین شادمانی توام با غفلت که بیشتر بوی کم کردن روی رقیب سیاسی از آن به مشام می رسید،باعث شدتا هم مبارزان این میدان، زره و شمشیر خود را بر زمین گذاشته و بمنطور جمع آوری غنایم راهی میدان شوند و هم مردم با تصور پایان جنگ ،سبک زندگی کرونایی خود را خیلی زود تغییر دادن و به وضعیت عادی بازگردند. 

در حالی که به مدد هشدار و انذارهای مجموعه بهداشت و درمان ،ستاد کرونا و نقش آفرینی برجسته رسانه های کشور ،کم کم شیوه جدیدی از زندگی در کنار این ویروس خطرناک بر جامعه حاکم شد ،اما غفلت زود هنگام و نادیده انگاری این ویروس باعث شد تا دیگر خبری از سختگیری های کرونایی نباشد. 

از اینرو به موازات حذف بسیاری از سخت گیری های دوران کرونایی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با ترک برخی رفتارهای پیشگیرانه از سوی مردم ،زندگی نیز به شرایط عادی برگشت ،و همین موضوع باعث شد تا از خاکستر ساختگی مرگ کرونا ،رویش جدیدی از این ویروس را در سطح کشور شاهد باشیم. 

آنگونه که در خبرها آمده است ،امروز بیش از ۵۶شهر کشور به وضعیت قرمز کرونایی بازگشته و دهها شهر نیز در آستانه تغییر رنگ از نارنجی به قرمز هستند و این وضعیت معنایی جز بازگشت به سر خط از آن استنباط نمی شود

یقینا این وضعیت بیانگر خیزش پیک جدید اما متفاوتی از کرونایی شدن کشور است و به دلیل کنار گذاشته شدن شرایط سخت گیرانه پیشگیری و عادی شدن رفتارها ،باید گفت بزودی این تفاوت تصویر جدیدی از حضور این ویروس را به نمایش خواهد گذاشت. 

در استان ایلام نیز آمار مبتلایان به کرونا و بستری ها نمایانگر بازگشت بی برو برگرد به شرایط سخت و نفس گیردوران آغازین کرونایی استان است و باید این شرایط جدی گرفته شود. 

البته این نکته را نباید از یاد برد ،پروتکلی شدن زندگی مردم در یکی دو سال گذشته محصول جدیت ستاد کرونا و دست اندرکاران این حوزه بود که باعث شد در کنار جدی گرفته شدن این ویروس ،مردم پروتکل ها را تا عمق محل زندگی خود بکشانند.

با توجه به کوچ پروتکل ها از زندگی مردم و عادی شدن شرایط ،اقناع دوباره مردم کار آسانی نخواهد بود ،بنابراین باید گفت که مردم و کادر درمان روزهای سختی را پیش رو خواهند داشت .

ضرورت دارد دستگاه متولی مقابله با کرونا بی توجه به تیکه های سیاسیون رقیب خود و با پذیرش وضعیت حاکم بر کشور از حیث بازگشت کرونا ،دوباره بساط خاکربز و سنگرها را در میدان نبرد با این ویروس فراهم و به طور جدی مبارزه خود را آغاز کنند

یادمان باشد که در میدان های مختلف مبارزه همواره باید عبرت تاریخی احد را بعنوان یک منشور بر سر درب ادارات و منازل آویزان کرده و تا پاکسازی نهایی ،از تنگه ها غفلت نورزیم.چراکه در غفلت همه ما و با رها کردن تنگه ها ،اینک کرونا ما را دور زده است و عنقریب باید بار دیگر آژیر هشدارباش در کوچه و خیابان شهرها به صدا در آید .

ستاد ملی کرونا نیز لفافه سیاسی را از روی طرح های مقابله ای برداشته و با اجرای طرح های عملیاتی راه پیشرفت این ویروس را سد نماید ،مردم خوب ما هم لاجرم باید شرایط را جدی گرفته و با اجرای طرح های پیشگیرانه تسهیل گر مقابله از سوی دستگاههای مسیول باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار