استاندار قم با تاکید بر توجه جدی به موضوع شرکت جوانان در آیین‌ عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: ارتباط دانش‌آموزان با نماز جمعه به صورت مستمر برقرار شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 21 July 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی شامگاه چهارشنبه در دویست‌وهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات تالار شهر این استان، با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین خطبه‌های نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق، زمینه حضور مداوم دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را در مصلی و محل‌های برگزاری نماز جمعه فراهم کنیم.

شاهچراغی همچنین گفت: آمار شرکت‌کنندگان در نمازهای جمعه استان بالاتر از میانگین کشوری است و باید از این ظرفیت برای حضور پررنگ و هر چه بیشتر جوانان استفاده لازم صورت گیرد.

استاندار قم در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در اعتبارات استانی، ردیفی برای مصلی پیش‌بینی نشده است گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، تعهدی برای کمک به مصلی شهر پردیسان انجام شد، که اداره‌کل ارشاد قم در حال پیگیری آن است.

وی گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، اگر بودجه‌ای برای مصلی وجود دارد، اعلام کند، که به نمایندگی از امامان جمعه پیگیری کنیم.

استاندار قم همچنین با تاکید بر بسترسازی‌های لازم برای برپایی مجالس ماه محرم گفت: ورزشکاران، هنرمندان و گروه‌های خاصی که تجمع یا مراسم‌هایی دارند باید مورد حمایت قرار گیرند.

 شاهچراغی با اشاره به اهمیت ترویج شعائر مذهبی تاکید کرد: در حوزه رسانه، ظرفیت زیادی برای فعالیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌هایی که در قم فعالیت می‌کنند، در سطح ملی از ظرفیت بالایی برای انعکاس رویدادها برخوردار هستند گفت: با بهره‌گیری از این رسانه‌ها، در رابطه با جهاد تبیین اقدام‌های موثری را می‌توان انجام داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار