معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان در حوزه‌های مختلف افزون بر هزار و 17 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 04 October 2015
 به گزارش تابناک مازندران از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد پنبه چی اظهار داشت: بر اساس آمار 713 میلیارد ریال از اعتبار اختصاصی در دولت یازدهم برای اجرای طرح تحول نظام سلامت برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی ویژه درمان و سلامت در استان هزینه شده است.
وی افزود: در این مدت 150 خانه بهداشت در مناطق روستایی مازندران احداث، تجهیز و به بهره برداری رسید.
پنبه چی گفت: این بودجه‌ها برای توسعه و استانداردسازی بلوک‌های زایمانی در هشت بیمارستان استان، توسعه اورژانس، احداث 12 کلینیک ویژه در بیمارستان‌های دولتی و استانداردسازی بخش‌های تشخیص درمانی سرپایی سرطان در چهار بیمارستان هزینه شده است.
وی, گسترش بخش‌های آی سی یو، ان سی یو و پس سی یو در بیمارستان‌های استان را از دیگر کارکردهای طرح تحول نظام سلامت با اعتبار دولتی در مازندران اعلام کرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 304 میلیارد ریال از اعتبار حوزه طرح تحول نظام سلامت اختصاصی به مازندران برای احداث ساختمان کلینیک‌های دندانپزشکی، مجتمع‌های پزشکی، و ساختمان دیالیز و سی تی اسکن و سایر پروژه‌های مرتبط با درمان هزینه شد.
مازندران دارای بیش از سه میلیون و 140 هزار نفر جمعیت است که حدود یک میلیون و 800 هزار نفرشان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشته و بقیه زیر پوشش بیمه سلامت بوده و طرح تحول نظام سلامت در 23 بیمارستان دولتی در دست اجرا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار