شهردار همدان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: جذب سرمایه گذار، تکمیل پروژه های نیمه تمام و مطالعات کارشناسی در پروژه ها از اولویت های مدیریت شهری جدید است.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 09 July 2022

شهردار همدان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: جذب سرمایه گذار، تکمیل پروژه های نیمه تمام و مطالعات کارشناسی در پروژه ها از اولویت های مدیریت شهری جدید است.

 

 

به گزارش تابناک همدان، سید مسعود حسینی با تاکید بر لزوم ارایه باز تعریف جدید از وظایف شهرداری ها اظهار داشت: به لحاظ ماهیت کار، ماموریت ها و وظایفی در طول روز، ماه و سال بر عهده شهرداری هاست که خیلی در معرض دید عموم قرار ندارد و لازم است شهروندان با اهمیت کار شهرداری ها آشنا شوند.


وی با اشاره به اینکه باید یک فصل مشترک و دید واحدی بین مردم و شهرداری ها ایجاد گردد افزود: شهرداری ها ۳۷۲ وظیفه اعم از عمرانی، فرهنگی، خدمات شهری و غیره در قبال جامعه بر عهده دارند.


شهردار همدان عنوان کرد: ۴هزار نفر در حوزه های مختلف خدمات شهری و مدیریتی در سطح شهر همدان فعالیت دارند.

وی افزود: وظیفه شهرداری ها قابل مقایسه با سایر دستگاه ها نیست و کار این سازمان بسیار گسترده و دشوار است چرا که باید به دنبال مدیریت هزینه و درآمد در حوزه‌های عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و غیره باشند.

وی رضایتمندی مردم از شهرداریها را رضایتمندی از نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: نحوه ارایه خدمات شهرداری ها بر تمام ارکان زندگی مردم و جامعه و تقویت سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم از نظام تاثیر گذار است و به نوعی در خط مقدم ایجاد رضایت از نظام قرار دارند. این مقام مسئول ارشد مدیریت شهری با تأکید براینکه شهرداری ها نشان دادند کمترین تأثیر را از تحریم‌ها داشته اند افزود: به دلیل عمومی بودن و استقلال در حوزه های مختلف، توسعه و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، شهرداری ها با کمترین آسیب ها و خلل در ارائه خدمات و مباحث مالی روبرو شدند.


حسینی گفت: ما در مدیریت شهری دنبال تغییر نگاه از رویکرد پشتیبانی به سیاستگذاری و اجرای برنامه ها در راستای رفع مشکلات هستیم. وی به سرانه های هزینه هر نفر در حوزه شهری اشاره کرد و عنوان داشت: سال گذشته سرانه هر نفر ۲ میلیون تومان بوده که امسال به چهار میلیون تومان افزایش یافته است.


وی در ادامه به چهار محور از سخنان خود به موضوعات تسهیلگری، سلامت اداری، گزارش ۱۴۰۰ و برنامه ۱۴۰۱ پرداخت.


حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه شاخص های تسهیل گری در امور مردم گفت: تسریع، تکریم و اعتمادسازی باید در حوزه ارایه خدمات به شهروندان مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان اینکه مردم در حوزه تسهیلگری مطالبات جدی دارند افزود: تسریع در خدمت رسانی به ویژه در بحث صدور پروانه ساختمانی از ضروری ترین برنامه های مدیریت شهری است چرا که طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی موجب تحمیل هزینه های اضافه به شهروندان و دشواری در تامین مسکن شده است.

شهردار همدان از تخصیص بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی خبر داد و اظهار داشت: راه اندازی این سیستم جزو اولویت های مدیریت شهری است و با تلاش شبانه روزی همکاران درصدد راه اندازی این سامانه هستیم تا صدور پروانه به زیر یک ماه برسد.

 

 حسینی گفت: ۷۰ درصد مراجعات مردم به شهرداری‌ها در خصوص پاسخ‌گویی به استعلامات است که تلاش داریم با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی این زمان کاهش یابد.


وی به مشکلات شهروندان در خصوص صدور پایانکار ساختمان اشاره داشت و عنوان کرد: حدود ۴۰ فرایند در صدور پایانکار وجود داشت که تلاش کردیم به ۱۶ مورد کاهش یابد که از لحاظ زمانی به یک سوم کاهش خواهد یافت. وی یکی از موضوعات مهم را سلامت اداری دانست و گفت: خوشبختانه همکاران مجموعه شهرداری افرادی پاک و صدیق هستند که به صورت ۲۴ ساعته به دنبال خدمت رسانی مطلوب به شهروندان هستند.


شهردار همدان ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی را جزو برنامه ها و اولویت های مهم این دوره مدیریت شهری دانست و گفت: با برنامه‌ریزی برای کاهش مراجعات مردم به شهرداری‌ها و کاهش ارتباط با کارکنان و شناسایی راههای فساد و رفع این مشکلات درصدد تحقق سلامت اداری هستیم.


حسینی به موضوع بودجه شهرداری همدان پرداخت و عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۰ مدیریت شهری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۹۰ درصد آن با همکاری و تلاش همکاران محقق شد که نسبت به سالهای اخیر بی نظیر بوده است.


وی در خصوص بودجه شهرداری گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان برای پیشبرد برنامه‌های عمرانی از طریق فروش ملک در نظر گرفته شده بود که تنها ۶۰ درصد از طریق فروش ملک صورت گرفت و باتوجه به وضعیت کشور توانستیم ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی و مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم.


وی به ارایه گزارش عملکرد در حوزه پروژه‌های عمرانی پرداخت و افزود: پروژه سایت موزه میدان امام به اتمام رسیده و آماده تحویل آن به میراث فرهنگی جهت بهره برداری برای استفاده مردم می باشد.


وی قرارداد ۱۰۰میلیارد تومانی فیبر نوری، تفاهم‌نامه بازیافت هواپیما ، راه اندازی کارخانه سیمان، تولید کاغذ از سنگ به عنوان یک پروژه سازگار با محیط زیست را به عنوان یک کار ویژه در حوزه شهرداری بر شمرد.

حسینی افزایش تعداد اتوبوس و تاکسی و نوسازی حمل و نقل را جزو اولویت های مهم مدیریت شهری دانست و افزود: ۱۱ دستگاه اتوبوس و ۸۹ تاکسی نوسازی شد و به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک دستگاه اتوبوس داریم که با نقطه مطلوب فاصله دارد و تلاش داریم این مشکل رفع گردد. 


شهردار همدان یکی از مطالبات مهم شهروندان را اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله پل غدیر و سردار همدانی دانست و اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تقاطع غیر همسطح غدیر تا اربعین افتتاح و مورد استفاده زوار و شهروندان قرار گیرد.
وی در خصوص پل سردار همدانی گفت: به دلیل مشکلات ترافیکی در این قسمت تکمیل پروژه به طور جدی مورد پیگیری است.


این مقام مسئول شهرداری توجه به مناطق محروم و توسعه زیرساخت‌های شهری را بسیار مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه ای و اصلاح ورودی شهرک مدنی به دلیل ترافیک سنگین را جزو برنامه های مدیریت شهری جدید دانست.


وی در ادامه این سخنرانی افزود: تلاش داریم پروژه ها بر اساس مطالعات کارشناسی تعریف و شروع گردد.

حسینی یکی از مشکلات شهر همدان را عدم جذب سرمایه‌گذار دانست: اگر برای این موضوع چاره جویی و فکر نکنیم موجب بیکاری و مشکلات زیادی خواهد شد. شهردار همدان پروژه ساخت هتل در تپه حاج عنایت، شهرک سلامت، بیمارستان هزار تخت خوابی، پروژه ۶۰۰ واحدی باغ میوه، موج های آبی، شهر فرش، بازار خودرو شماره دو و سایر پروژه ها را از طرحهای مهم سرمایه گذاری برشمرد که طرح مطالعاتی آن در حال انجام است.


شهردار همدان در پایان سخنرانی پیش از خطبه ها خواستار همدلی مسئولان و مردم در توسعه استان همدان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار