آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز در دیدار با اعضای شورای قضایی استان فارس که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت اظهار داشت: دشمن شبانه روز تمام تلاشش را می‌کند که اعتماد مردم به قضات و روحانیون و قداست این دو جایگاه را از آنها بگیرد و برای تخریب روحانیت و دستگاه قضایی مرتب کار می‌کند و تهمت می‌زند و تخریب می‌کند و وظیفه این دو قشر این است که این فرصت را از دشمن بگیرند.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 22 June 2022

تابناک فارس به نقل از دفاع پرس: آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز در دیدار با اعضای شورای قضایی استان فارس که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت اظهار داشت: دشمن شبانه روز تمام تلاشش را می‌کند که اعتماد مردم به قضات و روحانیون و قداست این دو جایگاه را از آنها بگیرد و برای تخریب روحانیت و دستگاه قضایی مرتب کار می‌کند و تهمت می‌زند و تخریب می‌کند و وظیفه این دو قشر این است که این فرصت را از دشمن بگیرند.

امام جمعه شیراز گفت: نگاه ما در معارف اسلامی به قضاوت به عنوان شغل و اسباب درامد و یک حرفه مرسوم نیست و کار قاضی فراتر از شغل است.

وی افزود: قاضی باید در این جایگاه فقط برای خدا حکم کند و متوجه قداست حرفه خود باشد و همین موارد نشان می‌دهد که ارزش‌های ما با تمدن امروز اروپا در تعارض قرار دارد.

دژکام خاطرنشان کرد: جامعه با بالا رفتن جایگاه قضات، ارتقا جایگاه می‌یابد و اگر می‌خواهیم جامعه‌سازی کنیم و در مسیر تمدن‌سازی اسلامی حرکت کنیم باید جایگاه قضات را حفط کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه بخش فرهنگی دستگاه قضایی نیز باید بیش از پیش فعال باشد و زهد و عدالت را بر پیشانی قضاوت حک و در این زمینه تبیین کند افزود: باید جایگاه رفیع قضاوت و منزلت قضات حفظ شود و حاکمیت نیز به قضات توجه و عنایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار