سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشورگفت: ازدواج سالمندان یک نیاز عاطفی برای آنها است واین نیاز از نیاز جسمی برتر است و بهتر است ازدواج سالمندان در کشور ترویج شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹ 04 March 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین انواری، چهارشنبه در همایش کشوری سلامت و سالمندی در شیراز افزود: بسیاری از سالمندان اکنون در آسایشگاه ها و خانه های سالمند آمادگی ازدواج دارند و این موضوع باید جدی گرفته شود .

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با طرح این سووال که چرا وقتی همسر یک سالمند فوت می کند نباید او را به ازدواج مجدد ترغیب کنیم گفت: نباید این مضوع در جامعه بد انگاشته شود .

وی ادامه داد: ورود برخی از سالمندان به خانه های سالمند اجتناب ناپذیر است ، گاه شرایطی پیش می آید که در خانه و آپارتمان نمی توان سالمند را نگهداری کرد و فرزندان ناچارند سالمندان را در خانه سالمند نگهداری کنند .

انواری گفت : از سویی دیگر باید فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه رشد کند ، نباید به سالمند به عنوان موجودی اضافی نگاه کرد : آموزه های دینی به ما گفته به سالمندان به دیده محبت بنگریم و به آنها اف نگوییم .

انواری همچنین با بیان اینکه سالمندان گنجینه های تجارب در جامعه هستند گفت : تحقیر کردن سالمند و بی خاصیت دانستن آن مشکلات زیادی برای جامعه ما به وجود می آورد .

ویبا بیان اینکه سالمندان در کشورمان هنوز در جایگاه رفیع تکریم و احترام قرار ندارند گفت : رفتارهای اجتماعی ما نشان می دهد که برخورد مناسبی با سالمندان نداریم ، مسایل عاطفی ، روانی ، جسمی و اقتصادی سالمندان د جامعه ما بخوبی رعایت نمی شود این در حالی است که آموزه های دینی بر این موضوع تاکید فراوان دارد .

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور همچنین گفت : سالمندی یک مدال افتخار و یک ودیعه الهی است که نصیب همه افراد نمی شود ، کسی که به سن سالمندی رسیده در واقع موهبتی از طرف خداوند به او اعطا شده که باید قدردان آن باشد و با لذت این دوران را طی کند .

این همایش یک روزه با حضور کارشناسان سلامت و بهداشت از سراسر کشور به تبیین جایگاه سالمند در جامعه و یادآوری برنامه های سلامت سالمندی می پردازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار