مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، از پلمپ ۱۲ واحد نانوایی و ۶ رستوران به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 09 June 2022
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، از پلمپ ۱۲ واحد نانوایی و ۶ رستوران به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان،  لیدا رفعتی عنوان کرد: در هفته گذشته به طور مجموع ۴۶ مرکز توسط بازرسان مرکز بهداشت و سلامت استان پلمپ و اخطار‌های لازمه به آنان داده شده است، که بیشترین تعداد مربوط به نانوایی‌ها با توجه به اهمیت کارشان بوده است؛ همچنین ۲۸ مورد پلمپ کارگاه‌های کوچک که کم‌تر از ۲۵ کارگر در آن‌ها مشغول به کار هستند گزارش شده است.

وی در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: همچنان فرودگاه با رعایت ۱۰۰ درصدی این موارد بهترین آمار را به خود اختصاص داده است، اما از سوی دیگر، درصد رعایت بهداشت و حافظت فردی در پایانه مسافربری برون شهری ۶۰ درصد گزارش شده که کم‌ترین میزان آماری را در هفته سپری شده به همراه داشته است.

 رفعتی افزود: به طور کل از تاریخ ۹ تا ۱۶ تیرماه به تعداد ۷۷۱ مرکز اخطار و همچنین موارد معرفی شده به مراجع قضایی گزارش شده است، که از این تعداد ۱۳۶ مورد به نانوایی‌ها و ۱۲ مورد نیز به بانک‌ها اختصاص دارد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، اذعان کرد: با توجه به کاهش چشم گیر آمار کرونا، درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار پایین آمده و به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است و مردم باید در این مورد نیز ما را همیاری کنند تا از این بیماری به طور کامل رهایی یابیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه می‌توان بیان کرد، درصد پوشش واکسیناسیون در استان به بیش از ۹۰ درصد رسیده و ۴ تا از شهرستان‌های استان که شامل بهار، کبودرآهنگ، درگزین و فامنین هستند با رعایت ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون و رعایت تهویه مناسب مناسب به افزایش آمار مثبت پروتکل‌ها کمک شایانی کرده است.
 
منبع: همدان آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار