در سال‌های اخیر حرکت به سمت تغییر الگوی کشت در مناطق کوهستانی گلوگاه آغاز شده است، اما انتظار می‌رود با تلاش بیشتر بتوانیم این الگوی کشاورزی را در همه زمین‌های قابل کشت و استفاد گلوگاه توسعه دهیم.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 05 June 2022

به گزارش تابناک مازندران از صداوسیمای مازندران، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلوگاه گفت:

تغییر الگوی کشت از گندم و جو به سمت کشت گیاهان داروئی و کاشت درختان سیاه ریشه مانند گیلاس و گردو و ده‌ها محصول دیگر می‌تواند کشاورزی این منطقه را از رکود و تحمل خسارت نجات دهد.

محمد رضا یعقوبی افزود: روند کشاورزی سال‌های اخیر در مناطق کوهستانی گلوگاه نشان می‌دهد، کشت گندم و جو همانند سال‌های قبل در این منطقه مقرون به صرفه نیست و برای افزایش درآمد روستائیان باید تغییر الگوی کشت را در دستور کار قرار داد.

او خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر حرکت به سمت تغییر الگوی کشت در مناطق کوهستانی گلوگاه آغاز شده است، اما انتظار می‌رود با تلاش بیشتر بتوانیم این الگوی کشاورزی را در همه زمین‌های قابل کشت و استفاد گلوگاه توسعه دهیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی باعث توانمندی مددجویان تحت حمایت شده گفت: دولت حمایت فراوانی از این تغییر در الگوی کشت می‌کند و روستایان می‌توانند با بهره مندی از مزایای فراوان در نظر گرفته شده توسط دولت، علاوه بر به وجود آوردن اشتغال پایدار برای چند نفر، راه بازگشت دیگر روستاییان به روستا‌ها را هموار کنند.

گزارش از علی اصغر فتوحی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار